غارت محصول زیتون عفرین از سوی تبهکاران وابسته به اردوغان

​​​​​​​تبهکاران دولت ترکیه در عفرین مشغول دزدی زیتون هستند

تبهکاران دولت ترکیه در عفرین مشغول دزدی زیتون هستند

 

بر اساس اطلاعات بدست آمده حدود ٨۰ تبهکار دولت ترکیه در عفرین اقدام به دزدی زیتون شهروندان عفرینی کرده و با انتقال زیتونهای دزدی به یک کارگاه درصدد بدست آوردن روغن زیتون هستند.

 

هم زمان دولت ترکیه و تبهکارانش سعی می‌کنند با اجبار پرچم ترکیه را در نقاط مختلف آویزان کنند. آنها شهروندان را تهدید کرده‌اند که در صورت آویزان نکردن پرچم ترک‌‌ها آنها را جریمه‌ی نقدی می‌کنند.

 

حمله برای اشغال عفرین در بیستم دسامبر ۲۰۱٨ / ٣٠ دی‌ماه ١٣٩۶ آغاز شد و در روز ۱٨ مارس ۲۰۱٨/ ٢۶ اسفند ١٣٩۶ اشغالکران وارد شهر عفرین شدند و آنجا را اشغال کردند. اشغالگران در تمامی مناطق اشغال شده به شیوه‌ی برنامه‌ریزی شده جنایات جنگی و جنایات ضد بشری انجام می‌دهند. غیر از قتل‌عام که در هنگام حمله‌ی اشغالگرانه انجام شد هم اکنون نیز روزانه اخبار کشتار، ربودن، شکنجه، غارت، تجاوز و حمله به شهروندان منتشر می‌شود.

 

سازمان عفو بین‌الملل در ابتدای ماه آگوست طی گزارشی اعلام کرد که حقوق بشر در عفرین به شدت زیر نقض شده است و دولت ترک را مسئول جنایت‌های صورت گرفته در این منطقه نامید.

 

همچنین دیدبان حقوق بشر در ماه ژوئن طی گزارشی اعلام کرده بود که گروههای وابسته به ترکیه در عفرین خانه و اموال شهروندان کرد را غارت کرده‌اند.