تبهکار ترکیه موظف به مسموم کردن مبارزان ق.س.د شده بود

عیسی عبدالفتاح حمود که استخبارات ترکیه وی را به قتل خانواده‌اش تهدید کرد، موظف به مسموم کردن مبارزان ق.س.د شده بود.

دولت ترکیه با راه و روش‌های مختلفی به حملات خود علیه شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد. با نابود ساختن تبهکاران داعش از سوی مبارزان ق.س.د، هم اکنون دولت ترکیه خواهان توسعه سلول‌های مخفی خود در این مناطق است.

در روز‌های اخیر مبارزان ق.س.د و ی.پ.گ در عرصه‌ی فرات عملیات‌هایی ویژه انجام داده و تعداد بسیاری را که با تبهکاران داعش و ترکیه همکاری می‌کردند دستگیر کردند. تبهکاران دستگیر شده درباره‌ی وظایف پلیدی که از سوی استخبارات ترکیه و داعش بر آن‌ها محول شده بود اعتراف کردند.

روش‌های پلید سازمان استخباراتی ترکیه (میت)

این تبهکاران اعتراف کردند سعی در انجام اقداماتی همچون قتل ریش سفیدان، ربودن غیر نظامیان با لباس نیروهای ق.س.د، ی.پ.گ و نیروهای امنیتی منطقه، اخاذی و شکنجه داشته‌اند. عیسی عبدالفتاح حمود که یک ماه و نیم قبل توسط مبارزان دستگیر شده بود درباره‌ی روش‌های پلید میت سخن گفت.

حمود اعلام کرد، وی موظف شده است به صفوف مبارزان ق.س.د پیوسته و در غذا‌ی آن‌ها سم بریزد. حمود گفت، دستور این کار توسط شخصی به نام ابو هلا صادر شده که اکنون در ترکیه است و شهروند این کشور است. در ادامه اعلام کرد، ابو هلا وی را تهدید کرده است که اگر قبول نکند خانواده‌ی وی را خواهد کشت.

تجارت در مرز ادلب - هاتای

حمود اهل منطقه‌ی مسکنه در حلب است. وی اعلام کرد، در سال ۲۰۱۶ برای کار از مرز ادلب به ترکیه رفته است و مدتی در منطقه‌ی زینتین بورنو استانبول مشغول به کار شده است. پس از مدتی از راه دایی خویش با ابو هلا آشنا شده که گفته می‌شود اهل درعا است و افزود، " ابو هلا به من پیشنهاد داد که در مرز ادلب - ترکیه تجارت کنم و من هم قبول کردم."

حمود اعلام کرد، وی به هاتای رفته و در مرز به کار مشغول شده است، ابو هلا در مرز کار می‌کرد. وی به گذرگاه‌های مرزی غیررسمی میان هاتای و ادلب اشاره کرده و گفت که دولت ترکیه گذرگاه‌های غیر رسمی را ساعتی ۳۲ هزار دلار اجاره می‌دهد.

گذرگاه‌های مرزی را ساعتی ۳۲ هزار دلار اجاره می‌کردیم

حمود گفت، " زمانیکه در منطقه‌ی مرزی مشغول به کار شدم روزی در ترکیه بودم و روز دیگر در سوریه،‌ همواره کالا و انسان‌ها را از مرز عبور می‌دادیم. مهم نبود چه چیزی را از مرز عبور می‌دادیم، اما مدت زمانی مختص به خود را داشت. با پرداخت ۳۲ هزار دلار یک ساعت گذرگاه مرزی را در اختیارت قرار می‌دهند. می‌توان هر چیزی را از مرز عبور داد."

گذرگاه‌های مرزی غیر‌رسمی

حمود گفت، گذرگاه مرزی غیر رسمی چند کیلومتر از گذرگاه جیلوگوزو( باب الحوا) دور بود و افسری بلند پایه به نام امراه مسئول این گذرگاه بود. حمود گفت، " این گذرگاه رسمی نبوده و نمی‌توان خودرو را از این گذرگاه عبور داد، تنها انسان و کالا از این گذرگاه‌ عبور می‌کنند. ابو هلا گذرگاه مرزی را اجاره می‌کرد. افراد و کالاها را به نقطه‌ای در نزدیکی مرز می‌آوردم و هرگاه زمان ما می‌رسید آن‌ها را عبور می‌دادیم. "

من را به کشتن خانواده‌ام تهدید کردند

حمود گفت، در میان وی و شخصی به نام ابو هلا مشکلی ایجاد شده و او دست از کار خویش برداشته و نزد خانواده‌ی خویش باز ‌می‌گردد اما ابو هلا پس از مدتی با وی تماس گرفته است.

حمود اعلام کرد، " زمانیکه برگشته بودم روزی ابو هلا با من تماس گرفت و درباره‌ی بعضی از مسائل سوالاتی پرسید. درباره‌ی نقاط نظامی و وضعیت نظامی منطقه سوالاتی مطرح کرد. بارها از راه تلفن با هم صحبت کرده بودیم. از من درخواست کرد به رقه رفته، به صفوف ق.س.د بپیوندم و برای او کار کنم. زمانیکه درخواستش را رد کردم عکس‌هایی از خانواده‌ و خانه‌یمان در مسکنه را نشان من داد و تهدید کرد که اگر درخواستش را قبول نکنم هر روز یک تن از خانواده‌ی من را خواهد کشت. "

حمود گفت، به رقه رفته و پس مدتی ابو هلا با وی تماس می‌گیرد، او می‌گوید که دوره‌ی جدید آموزشی مبارزان ق.س.د تا مدتی دیگر آغاز خواهد شد و حمود هم باید نام نویسی کند. پس از مدتی توسط یک زن مقادیری قرص را به وی می‌رساند. ابو هلا از وی درخواست می‌کند این قرص‌ها را در غذای مبارزان بریزد. وی اظهار داشت، قبل از انجام این عمل دستگیر شده است.

ابو هلا با سازمان استخباراتی ترکیه میت همکاری می‌کرد

حمود اعلام کرد، شخصی به نام ابو هلا که در اصل اهل درعا است، مدت درازی در آنکارا بسر می‌برد و اکنون تمامی خانواده‌ی وی شهروند ترکیه هستند و افزود، " بسیار ثروتمند است. رستوان ابو هلا در نزدیکی اتوگارا در آنکا متعلق به وی است. او با استخبارات ترکیه همکاری می‌کند."