"ترکیه داعش را در روژآوا احیا کرده است"

آسیه عبدالله: دولت ترک تلاش می‌کند تا سیستم دمکراتیک آنان را از میان بردارد. همچنین دولت ترک داعش را در منطقه بار دیگر احیا کرده است. تا زمانیکه دولت ترک از خاک سوریه اخراج نشود، تحقق دمکراسی د رسوریه امکان ناپذیر است.

کنگره ستار در شهرک رمیلان از توابع گرکی لگی نشست سالانه خود را برگزار می‌کند. در  نشست مقدماتی، نمایندگان سازماندهی‌های منطقه‌ای کنگره ستار در شمال-شرق سوریه حضور یافتند. در آغاز این نشست آسیه عبدالله، عضو شورای کنگره ستار سخنرانی نمود.

آسیه عبدالله در این سخنرانی اظهار داشت که خاورمیانه گهواره تمدن و فرهنگ بوده است. اما این منطقه هر روز با حملات بزرگ نظامی، اجتماعی و فرهنگی-سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند. تمامی مسائل و مشکلات خاورمیانه برخاسته از ذهنیت اقتدارگرایانه‌ای است که دشمن حیات مشترک خلق‌ها است. همچنین این حاکمیتهای اقتدارگرا باعث تقسیم و تجزیه خلق، استثمار و بهره‌کشی و و حاکمیتی شده‌اند که علیه آزادی زنان است.

در ادامه سخنان خود آسیه عبدالله با اشاره به مبارزات زنان و خلق‌های آزادیخواه علیه این حملات خاطرنشان ساخت که: علیه توافق‌ها، تهدیدات و حملاتی که علیه خاورمیانه صورت می‌گیرد، امروزه با پیشاهنگی زنان مبارزه‌ای شدید در جریان است. امیدوارم که ما مبارزات، تلاش‌ها و سازماندهی‌های خود را هر چه بیشتر تقویت کنیم تا قادر باشیم در مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی پیروز شویم.

آسیه عبدالله در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که دولت ترک تلاش می‌کند تا تبهکاران داعش را در شمال-شرق سوریه بازسازی کند. دولت ترک اصرار دارد که سیستم دمکراتیک در منطقه را از میان بردارد. به همین دلیل است که خطرات داعش عیه خلقمان همچنان ادامه دارد. دولت ترک به هر شکل ممکن حملات خود را علیه ما ادامه می‌دهد. زنان و کودکان را به قتل می‌رساند، دموگرافی منطقه را تغییر داده و خانواده‌های داعشی را در کوردستان ما مستقر می‌کند.

راه حل از طریق اخراج نیروهای دولت ترک امکان پذیر می‌گردد

آسیه عبدالله در بخش پایانی سخنان خود گفت: راه حل صلح‌آمیز پیشبرد دمکراسی در سوریه، از طریق اخراج دولت ترک از سوریه ممکن می‌گردد. از تمامی بازیگران حاضر می‌خواهیم که برای اخراج دولت ترک از خاک سوریه، نقش فعالانه خود را ایفا کنند. این نیروها باید محدوده‌ای را برای فعالیتها و اقدامات دولت ترک معین کنند. خصوصا که روسیه باید بر مبنای حفاظت و حراست از یکپارچگی سوریه عمل نموده و به اشغالگری پایان دهد. در پایان از تمامی خلق‌ها می‌خواهم که برای تامین و تضمین حفاظت از خلق تلاش و فعالیت کنند.