تصاویر حمله به کاروان غیرنظامیان در عفرین، دروغگویی رسانه‌های ترکیه را فاش کرد

خبرگزاری فرات تصاویر مربوط به حمله جنگنده‌های ترکیه به خودروهای کاروان غیرنظامیان در عفرین را بدست آورد و ادعای دروغین رسانه‌های ترکیه مبنی بر حمله به "حمله به کاروان نظامی" را افشا کرد.

خبرگزاری فرات تصاویر مربوط به حمله جنگنده‌های ترکیه به خودروهای کاروان غیرنظامیان در عفرین را بدست آورد و ادعای دروغین رسانه‌های ترکیه مبنی بر حمله به "حمله به کاروان نظامی" را افشا کرد. در تصاویر بخوبی دیده می‌شود که خودروهای متعلق به غیرنظامیان چگونه آسیب دیده‌اند.

 

مقاومت تاریخی عفرین در سی‌وپنجمین روز همچنان ادامه دارد. کاروان حامیان عفرین روز گذشته از اقلیم جزیره به سوی کانتون عفرین رهسپار گردید و شب گذشته وارد اقلیم عفرین گردید. در ایست بازرسی عفرین کاروان مذکور هدف حمله جنگنده‌های ترکیه قرار گرفت و طبق گزارشهای دریافتی در این حملات یک غیرنظامی به ‌شهادت رسید و ١٢ نفر دیگر زخمی شدند.

 

اعلام شد که شهروند جانباخته سلیم خلیف (٢٨ ساله) بوده است و مشخصات زخمی‌ها هم به این ترتیب عنوان گردید: باقی خلیل -٢۴ ساله، رشید حیسن محمد- ٢٢ ساله، ونسا عمر شاویس – ۵٨ ساله، خیری جوقی شنگال-٢٣ ساله، رنج حسین جلال- ٢٠ ساله، اکرم بدران برو- ٢١ ساله، روژوان- ٢١ ساله، خالد توفیق علی – ۴۵ ساله، محمد خالد یعقوب- ۶٠ ساله، محمد شیخ نبی، خالد خلیل و یک شهروند دیگر به نام مروان.

 

دولت ترکیه برای فریب افکار عمومی اقدام به پخش خبری جعلی در مورد حمله به غیرنظامیان کرد و آنرا با عنوان "حمله به خودروی نظامی صورت گرفت" منتشر کرد.

خبرگزاری فرات تصاویر خودروهایی را که ارتش ترکیه به آنان حمله‌ور شده بود منتشر کرد و تلاشهای ضد رسانه‌ای دولت اشغالگر ترکیه را فاش نمود. در این تصاویر بخوبی دیده می‌شود که خودروهای غیرنظامیان چگونه آسیب دیده‌اند و هیچ اثری از خودرو و یا وسایل نظامی در این محل دیده نمی‌شود، تصاویر مذکور مدرکی دیگر دال بر ارتکاب جرم جنگی از سوی رژیم ترکیه است.