تَو-دَم: علیه اشغالگری ترکیه مبارزه را گسترش بخشیم!

جنبش جامعه دمکراتیک علیه ساخت دیوار حائل در عفرین و تداوم حملات اشغالگرانه‌ی رژیم ترک در خاک سوریه بویژه در عفرین اشغالی خلق را به گسترش مبارزه فراخواند

جنبش جامعه دمکراتیک تو-دم در محکومیت ساخت دیوار حائل مرزی از سوی رژیم غاصب ترک در منطقه اشغالی عفرین بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 

متن بیانیه جنبش دمکراتیک به شرح زیر است:

"ما جنبش جامعه دمکراتیک (تَو-دَم) ساخت دیوار حائل با هدف تجزیه عفرین از خاک سوریه را به شدت محکوم می‌نماییم. همچنین با تمامی راهکارهای بین‌المللی مشروع علیه این اشغالگری ایستادگی خواهیم کرد.

 

در برهه‌ای که تلاش‌های بین‌المللی حول تنظیم قانون اساسی موقت برای سوریه در جریان است دولت اشغالگر ترک با دامن زدن به بحران بر عدم حل سیاسی بحران سوریه تأکید می‌کند. آنچه دولت ترکیه به آن دست زده است فراتر از اشغالگری می‌باشد. زیاده‌خواهی‌های ترکیه اکنون وارد تجزیه، نابودی، تغییر دموگرافی و تغییر هویت کردی – سوری‌ای عفرین و الحاق آن به خاک ترکیه است. اینچنین تمام قوانین و پیمان‌های بین‌المللی را نقض می‌کند.

 

ترکیه نه تنها اقدامی علیه تمامی گروه‌های تبهکار در سوریه همانند داعش، جبه النصره انجام نداده بلکه با در اختیار گذاشتن اسلحه، پول، دارو و همه‌ی فرصت‌ها از ادامه شدت و ترور در سوریه حمایت کرده و از ایجاد توافق میان نیروهای سوریه جلوگیری می‌کند.

 

ترکیه با ساخت دیوار اطراف عفرین سعی در ضمیمه نمودن آن به خاک خود دارد. دیوارهایی که به استقرار نظامیان اشغالگر ترک در عفرین مشروعیت بخشیده و اقدام به جدایی عفرین از خاک سوریه است در حالیکه آنکارا ایجاد امنیت را بهانه اقدام خود قرار داده است.

 

اقدامات ترکیه همراه با سکوت بین‌المللی و مواضع روسیه که تجزیه، اشغالگری و جدایی از خاک سوریه را مشروع نموده است خواهان تکرار سناریوی قبرس و لیوا اسکندرون است. روسیه باید به مسئولیت‌های اخلاقی و تاریخیش در قبال اقدامات ترکیه عمل کند.

 

ما خلقمان در هر بخش میهن بویژه شمال، جنوب و روژاوای کردستان را فرامی‌خوانیم در برابر زیاده‌خواهی‌های دولت ترک در عفرین و تمام خاک سوریه مبارزه خود را گسترش دهند. ما به اراده خلق مقاومتگرمان در نابودی نقشه‌های حزب تروریست آ.ک.پ اذعان داریم، این حزب در انتخابات اخیر شکست خورد و با توسل به این اقدامات سعی در سرپا ماندن خود دارد.

 

ما از تمام سازمان‌های بین‌المللی، شورای اروپا، اتحادیه عرب، تمام نیروهای صلح‌طلب و دمکرات می‌خواهیم که در مقابل اقدامات دولت غاصب ترک در عفرین، ادلب، باب، جرابلس و عزاز موضع اتخاذ نموده و به منظور خروج آن از سوریه آنکارا را تحت فشار قرار دهند تا اینچنین به اراده خلق‌های [سوریه] احترام بگذارد."