جنبش جامعه دمکراتیک: پاکسازی نژادی با همکاری ناتو و سازمان ملل انجام می‌شود

جنبش جامعه‌ی مکراتیک تَو-دَم در رابطه با حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه بیانیه‌ای منتشر نمود و تاکید کرد که دولت ترکیه پاکسازی نژادی را با همکاری و پشتیبانی ناتو و سازمان ملل متحد انجام می‌دهد.

شورای مدیریتی جنبش جامعه‌ی دمکراتیک تودم در بیانیه اش تاکید نمود که اردوغان با سلاح ناتو و پشتیبانی سازمان ملل، خلق کورد را پاکسازی می‌کند.

بیانیه‌ی تودم به شرح زیر میباشد:

"جنگی به دور از اخلاق و ارزشها در جریان است"

اردوغان فاشیست و دولت اشغالگر ترکیه برای آنکه اراده‌ی خلق کورد را بشکند و کوردها جایگاه خود را بدست نیاورند و دستاوردهایشان را نابود کند، تا سطح انجام ژنوساید، جنگی به دور از ارزشها و اخلاق را انجام می‌دهد، چون اردوغانِ فاشیست مرگ و زندگی و آینده‌ی خود را در قتل عام و نابودی خلق کورد می‌بیند. اردوغان دشمنِ سوگند خورده‌ی خلق کورد است. نه تنها روژاوا و باکور و باشور کوردستان، بلکه همه‌ی خلق کورد تحت حمله‌ای وحشیانه و ظالمانه قرار دارد. در باکور کوردستان چندین عضو پارلمان و شهردارها که با رای اکثریت قاطع مردم انتخاب شده‌اند و روئسای مشترک ه.د.پ و چندین هزار عضو سازمانهای دمکراتیک خلق کورد و اعضای سازمانهای ه.د.پ در چهارچوب حکمی سیاسی زندانی شده‌اند.

"پاکسازیها با پشتیبانی ناتو و سازمان ملل انجام می‌شوند"

به طور مداوم مقدسات خلق کورد زیر پا گذاشته می‌شوند. قبرستانها، خانه‌ها، کوهستان و محل زندگی کوردها با سلاحهای پیشرفته ی ناتو بمباران می‌شوند، این حملات نه تنها علیه کوردهای باکور بلکه علیه باشور کوردستان نیز انجام می‌شوند. سپس با دست تبهکاران داعش والنصره و نیروهای فاشیست (پارامیلیتر) مانند (اسو) عفرین را اشغال کردند و صدها هزار کورد مجبور به کوچ شدند. دمگرافی عفرین را تغییر می‌دهد و پاکسازی نژادی انجام می‌دهند. تهدیدها و حملات اردوغان فاشیست و دولت اشغالگر ترکیه علیه روژاوای کوردستان و شمال سوریه، با هر دلیلی که باشد همیشه ادامه دارد.

امروز یک بار دیگر صدها هزار تن اعم از کورد و عرب و مسیحی به دلیل حملات دولت ترک و باقیمانده‌های داعش و النصر از شهر و روستای خود آواره شده‌اند. غارت و تجاوز و پاکسازی نژادی در روژاوا و شمال سوریه شدت گرفته است. آشکار است که اردوغان و دولت ترکیه اشغالگر با پشتیبانی اسلحه‌های ناتو و سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل، خلق کورد را قتل‌عام کرده و مسیحی‌ها را آواره می‌کنند و اعراب را تحت فشار قرار می‌دهند.

"سازمان ملل به جای آنکه شریک جرم شود، به تحقیق بپردازد"

ما به عنوان خلق کورد و عرب و مسیحیها موضع آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل را محکوم می‌کنیم. چطور ممکن است با اردوغان فاشیست زمانه که تا این لحظه دستش به خون خلق‌ها آلوده است، دیدار کند. در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه سکوت کرده است و اینگونه به پاکسازی نژادی و حملات وحشیانه‌ی دولت ترکیه مشروعیت می‌بخشد. اردوغان فاشیست می‌گوید، صدها هزارتن یا میلیونها تن که اهالی اصیل منطقه نیستند را در شهرها و روستاها ساکن می‌کند و همزمان صدها هزار تن کورد و عرب و مسیحی که اهالی اصلی منطقه هستند را منتقل می‌کند. دبیر کل سازمان ملل خود را به کری زده و می‌گوید آنها در مورد این پیشنهاد تحقیق و بررسی خواهند کرد.

او چگونه نماینده‌ی سازمان ملل است؟ درخواست ما از سازمان ملل این است که مانند نماینده‌ی اتحاد کشورها باشد و مانند نام و موقعیت و مسئولیت خود رفتار کند و ارزشها را ببیند و نماینده‌ی خلق‌ها باشد. باید قبل از هر چیزی از اردوغان فاشیست می‌پرسیدند  که آن صدها هزار تنی که به دلیل بمبارانها و تانک و توپ جنگنده‌ها آنها آواره شده‌اند، حق آنرا ندارند که در خاک و سرزمین خود زندگی کنند در حال حاضر وظیفه‌ی سازمان ملل این است که اردوغان فاشیست و دولت اشغالگر ترکیه را مورد بازخواست قرار دهد نه اینکه شریک جرمشان شود.

"ناتو محکوم و رسوا شد"

ما موضع گیری ناتو مقابل خلق کورد را محکوم می‌کنیم. ناتو با موضعگیری خود از یک سو از اردوغان فاشیست پشتیبانی می‌کند و از سوی دیگر سازمان منع سلاحهای شیمیایی OPCW را تحت فشار قرار می‌دهد تا در مورد استفاده از فسفر سفید که علیه خلقهای کورد و عرب و مسیحی به کار گرفته شده است، تحقیق نکند. اردوغان فاشیست و دولت اشغالگر ترکیه از این واکنش ناتو اراده و قدرت می‌گیرند و در شمال و شرق سوریه پاکسازی نژادی انجام می‌دهند. باید ناتو به این نقض آشکار بگوید دیگر بس است و دست از دورویی بردارد. نباید ارزشها و معیارهای ناتو اجازه دهند که یک دولت عضو ناتو از سلاح شیمیایی علیه خلق شمال و شرق سوریه یا هر جای دیگری از جهان، استفاده کند. اکنون صد سال است که دولت اشغالگر ترکیه همه‌ی خلق کورد را به عنوان" تروریست "معرفی می‌کند.

ما از ناتو می‌پرسیم، آیا خلقی که بدون شناسنامه باشد و نتواند از زبان مادریش استفاده کند و هیچ جایگاهی نداشته باشد و هر روز در زیر فشار پاکسازی نژادی باشد چطور می‌تواند تروریست باشد؟خلق کورد نیز مانند همه‌ی خلق‌های دیگر جهان می‌خواهد به حقوق طبیعی خود برسد و از وجود خود محافطت کند. ما می‌پرسیم چه کسی تروریست است؟ چه کسی اعمال تروریستی انجام می‌دهد؟ آنهایی که هزاران روستا و شهر کوردها را ویران کرده‌اند و میلیونها کورد را مجبور به کوچ کرده‌اند و هزاران زن و کودک و سیاتمدار را مفقود کرده و در حال انجام پاکسازی نژادی هستند، تروریست هستند یا آنهایی که خواهان حقوق اصلی خود هستند؟

نباید ناتو با عقل و اراده‌ی خلق کورد بازی کند. ما یک بار دیگر آنها را محکوم و رسوا می‌کنیم که چرا به سازمان منع سلاحهای شیمیایی اجازه نداد تا در مورد بکارگیری فسفر سفید توسط ترکیه علیه خلق کورد در شمال و شرق سوریه به تحقیق بپردازند. همچنین سازمانهایی مانند سازمان منع سلاحهای شیمیایی که برای حفاظت از زندگی و خلق‌ها و انسانیت هستند، اگر هنوز هم پایند ارزشها هستند، نباید هیچ فشاری را بپذیرد و به وظیفه و مسئولیت خود عمل کند. باید بر اساس راهنماییهای ناتو رفتار نکرده و در مقابل پاکسازی نژادی و به کارگیری سلاح شیمیایی سکوت نکند. اگر چه اگر آنها هم سکوت کنند، تعداد زیادی از پزشکان و سازمانهای دارای موضعگیری درست و مستقل با تحقیقاتشان نشان دادند که علیه خلق کورد از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

علی رغم این حقیقت کە تاکنون سازمان منع بکارگیری سلاحهای شیمیایی خود را به کری زده است، ما آنها را محکوم و رسوا می‌کنیم. علاوه بر این زمانی که در روژاوای کوردستان و شمال و شرق سوریه از فسفر سفید استفاده می‌شد، شعبان دیشلی سفیر ترکیه در لاهه با سازمان منع بکارگیری سلاحهای شیمیایی دیدار کرده و ۳۰ هزار یورو را به این سازمان بخشیده است. باید این سازمان شکهای موجود را از خود دور کند. ما امیدواریم سازمان منع سلاحهای شیمیایی بر اساس شناسنامه‌ی خود رفتار کرده و وظیفه و مسئولیت خود را انجام دهد و بر اساس معیارهای اخلاقیش برخورد کند.

"ما از ارزشها و مقدسات انسانی دفاع می‌کنیم"

ما از وجدان انسانیت سپاسگذاری می‌کنیم که از خلقهای شمال و شرق سوریه پشتیبانی کردند، هچنین از همه‌ی سازمانها و شخصیتها و اساتید و روشنفکران و اتحادیه‌ی عرب و پارلمان فرانسه و سناتورهای آمریکا و همه‌ی آنهایی که در این زمینه واکنش نشان دادند، تشکر می‌کنیم. باید همه‌ی جهانیان بدانند که هنوز هم پاکسازی نژادی علیه ما ادامه دارد. برای محافظت از مقدساتمان و آزادیهایمان هرکاری که لازم باشد انجام می‌دهیم. ما به عنوان خلق‌های کورد و عرب و مسیحی در جنگ علیه داعش ۱۱ هزار شهید دادیم و بیشتر از ۲۰ هزار مجروح داشتیم و با این همه جان فدایی از مقدسات انسانیت دفاع کردیم. ما مفتخریم. هر کاری که لازم باشد علیه تبهکاران داعش، علیه ژینوساید دولت ترکیه اشغالگر و النصره و هر نیروی تبهکار دیگری انجام می‌دهیم و یک بار دیگر آماده‌ی دفاع هستیم و به عقب قدم بر نخواهیم داشت. برای دفاع از وجود و باقی ماندن خودمان و مقدسات بشریت، با اراده‌ای نیرومند و باوری عمیق، مبارزات و مقاومتمان ادامه خواهد داشت.