حل بی‌ثباتیهای سوریه تنها از طریق دیالوگ سوری-سوری انکان پذیر است

محمد رشید عبدالله از شیوخ و ریش سپیدان منطقه تل حمیص طی اظهاراتی اعلام داشت که نشستی که برای حل بی‌ثباتی‌های سوریه برگزار می‌شوند، تنها در راستای منافع همان نیروهای برگزار کننده هستند. راه حل سوریه تنها از طریق دیالوگ سوری-سوری امکان پذیراست.

بعد از دخالت دولتهای خارجی در بحران سوریه و خصوصا حمایت دولت اشغالگر ترک از گروههای تبهکار، بی‌ثباتی‌های سوریه روز به روز افزایش یافته است.

محمد رشید عبدالله از شیوخ و ریش سپیدان منطقه تل حمیص از توابع قامیشلو در ربطه با بی‌ثباتیهای سوریه با خبرگزاری هاوار به گفتگو پرداخت. عبدالله در این رابطه اظهار داشت: از سال ۲۰۱۱ به بعد، بی‌ثباتی‌های روسیه ادامه دارند، ما نیز به عنوان بخشی از خلق‌های سوریه خواستار دیالوگ سوری-سوری هستیم، همزمان نیروهای سوریه دمکراتیک که حفاظت از منطقه حراست و پاسداری می‌کنند نیز فراخوانی را در رابطه با دیالوگ سوری-سوری منتشر کرده‌اند. اما طرف‌های دیگر این دیالوگ را رد کرده‌اند.

عبدالله در این رابطه اظهار داشت که از زمان شروع پروژه خودمدیریتی در شمال-شرق سوریه به منظور حل بی‌ثباتی‌های موجود در این کشور، هم با رژیم سوریه و با اپوزیسیون دمکراتیک تلاش نموده‌اند تا دیالوگها به شیوه‌ای جدی صورت پذیرد، اما رژیم سوریه هیچگونه گام مهمی را در این راستا برنداشته است.

عبدالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت که خلق و فرماندهان ما پیوسته خواستار صلح و ایجاد فضایی دمکراتیک بوده‌اند. زیرا ما خواهان برقراری صلح و آرامش هستیم. عبدالله با اشاره به نشست‌هایی که خارج از سوریه برگزار می‌شوند نیز اظهار داشت: به دلیل عدم حفظ منافع خلق‌های سوریه این نشست‌ها به هیچ نتیجه‌ای دست نیافته‌اند. از سوی دیگر ما هیچگاه تصمیمات اتخاذ شده از سوی نیروهای خارجی را قبول نداریم. زیرا تنها نیروهای سوریه دمکراتیک نمایندگی ما را برعهده دارند.

عبدالله در پایان سخنان خود اظهار داشت که ما به عنوان عشایر عرب، حملات ارتش اشغالگر ترک را محکوم می‌کنیم.