حمایت تمام قد روحانی از سپاه پاسداران و پیام به کُردها

در ادامه رد و بدل شدن پیام‌های خصمانه میان جناح‌های حکومتی در ایران، امروز دادستان کل کشور و یک فرمانده سپاه به دولتی‌ها تاختند. اما حسن روحانی رئیس جمهوری ایران همچنان مشغول مداحی از سپاه بود. او پیامی هم به کُردها داد

در ادامه رد و بدل شدن پیام‌های خصمانه میان جناح‌های حکومتی در ایران، امروز دادستان کل کشور و یک فرمانده سپاه به دولتی‌ها تاختند. اما حسن روحانی رئیس جمهوری ایران همچنان مشغول مداحی از سپاه بود. او پیامی هم به کُردها داد.

 

در ادامه اختلافات داخلی در ایران، محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور پاسخ انتقادها به قوه قضائیه را با جملاتی تند داد و آنها را متهم به حمایت از جریان فتنه کرد.

 

به نظر می‌رسد صحبت‌های دادستان کشور پاسخی به انتقادهای اطرافیان دولت روحانی در مورد بازداشت مهدی جهانگیری برادر معان اول رئیس جمهور باشد.

 

ابوحمزه فرمانده سپاه کرمان هم روز چهارشنبه مهدی جهانگیری را یکی از ریشه‌های فساد توصیف کرد و گفت در استانی که یک جوان مجبور است با هزاران مشکل سه میلیون وام بگیرد، این آقایون میلیارد میلیارد هزینه می‌کنند و برادر او به جای اینکه بیاید این اقدام برادرش را تقبیح کند، می‌گوید اینها به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.

 

فرمانده سپاه کرمان همچنین نمایندگان این استان در مجلس را به دلیل امضای نامه در حمایت از خاتمی تهدید کرد و گفت آیا این نمایندگان نمی‌دانند محمد خاتمی جزء سران فتنه است؟ سپاه سراغ تک تک این نماینده‌ها خواهد رفت که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

 

با این وجود، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت بار دیگر مشغول تعریف و تمجید از سپاه بود. چرخش موضعی که به نظر می‌رسد ناشی از تصمیم احتمالی امریکا برای قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

 

او که مدعی شد هیچگونه اختلافی بین جناح‌های نظام وجود ندارد و ادعای بی‌اساس نجات اربیل یا هولیر توسط سپاه را دوباره تکرار کرد همچنین پیامی هم به کُردهای داخل مرزها داد و خواست که حساب آنها را از اقلیم کردستان جدا کند..

 

او به کُردها گفت ما به شما صددرصد اعتماد داریم اما نگفت که چرا صددرصد با تبعیض با این مردم رفتار می‌کنند و توپ و تانک سپاه در کردستان چه می‌کنند و چرا زندان‌ها مملو از زندانیان سیاسی کُرد است؟