حمله جنگنده‌های اسرائیل به مواضع سپاه در سوریه

ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل صبح امروز طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مواضع نیروهای ایران و نظامیان شیعه در حومه دمشق خبر داد

   ستاد فرماندهی ارتش اسرائیل صبح امروز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که در آخرین ساعات روز گذشته هواپیماهای جنگنده این کشور به مواضع نیروهای سپاه قدس و شبه نظامیان شیعه در منطقه عقربا واقع در جنوب دمشق حمله کرده و مانع از حملات پهپادی این نیروها به مواضع اسرائیل شده‌اند.

   در همین راستا نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز امروز ٢۵ اگوست، در صفحه تویتر شخصی خود با تایید این حمله نوشت: در جریان یک عملیات توانستیم حمله‌ای علیه اسرائیل را از سوی نیروهای قدس و شبه نظامیان شیعه دفع نماییم. تکرار می‌کنم که ایران در هیچ نقطه‌ای مصون از حملات ما نخواهد بود. گزارشهای منتشر شده نشان می‌دهند که منطقه عقربا در جنوب دمشق تحت کنترل نیروهای قدس سپاه می‌باشد.

   خبرگزاری رسمی سوریه، سانا نیز با تایید این حمله، گزارش داده است که در ساعت ٢٢:٣٠ دقیقه به وقت محلی، پدافند هوایی این کشور به کار افتاده است. طی یک ماه گذشته حملات اسرائیل به مواضع نیروهای ایران در عراق نیز گسترش پیدا کرده است. پنج‌شنبه گذشته نخست وزیر انگلستان طی مصاحبه‌ای با یکی از تلویزیونهای روسیه، تلویحا حمله به مواضع ایران در عراق را تایید کرده بود.