خودمدیریتی دمکراتیک به تهدیدهای رژیم ترک پاسخ داد

​​​​​​​مجلس اداری خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کرد، تهدیدهای دولت ترک و تصمیم آمریکا به داعش فرصت تجدید قوا داده است، خودمدیریتی از جامعه‌ بین‌المللی درخواست کمک کرد

مجلس اداری خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در مرکز خود در شهر عین‌عیسی در رابطه با رجزخوانی‌های رژیم ترک در مورد حمله به این بخش از سوریه تشکیل جلسه داد. خودمدیریتی در پایان نشست بیانیه‌ای را برای افکار عمومی منتشر کرده است.

بیانیه توسط عبید المهباش رییس مشترک مجلس اداری خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه قرائت شد.

 

در بیانیه آمده است که حمله رژیم ترک به منطقه به تقویت تبهکاران داعش و برهم زدن امنیت و آرامش منطقه خواهد انجامید.

 

خودمدیریتی در بیانیه به وضعیت آوارگان در کمپ‌های شمال و شرق سوریه اشاره کرده و می‌افزاید:"در کل ٨٢۵ هزار و ۴١٣ تن آواره در کمپ‌های شمال و شرق سوریه زندگی می‌کنند. عبید الامباش گفت، هرگونه حمله به این منطقه فاجعه‌ی بشری را در میان آوارگان به دنبال خواهد داشت.

 

خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه در مورد ادعای به کوچ واداشتن عرب‌ها اعلام کرد،"برخی جریان‌ها عمدا ادعاهایی مبنی بر به کوچ واداشتن عرب‌ها از سوی ق.س.د را مطرح کرده‌اند، در پاسخ به آنان می‌گوییم که شما ضمیمه‌های جریان‌های بیگانه از جمله رژیم ترک هستید، شما منبع دروغ و فتنه هستید، ما [همچون خلق‌های سوریه] در صلح و همکاری با همدیگر زندگی می‌کنیم. ما می‌توانستیم با پایان دادن به افراط‌گرایی در سایه ایدئولوژی دمکراتیک و اندیشه زندگی مشترک و برادری خلق‌ها به مقاومت سراسری [در مقابل تهدیدها] بپردازیم. رژیم ترکیه دستاوردهای خودمدیریتی شمال و شرق سوریه از جمله آسایش و امنیت و زندگی عادی خلق‌های منطقه را مورد تهدید قرار داده، عفرین را اشغال نمود و ساکنان آنرا وادار به کوچ کرد، اموال و دارایی‌های خلق را به غارت برد. خلق عفرین به مناطق خودمدیریتی در شهبا، کوبانی، منبج و جزیره پناه آوردند. دولت ترک در مقابل تروریست‌های خویش را در مناطق اشغالی عفرین اسکان داد و به تغییر دمگرافیک منطقه دست زد. همچنین اعزاز، جرابلس، باب و ادلب را اشغال کرد، اکنون هم ارتش و تبهکاران خود را در مرزهای شمال و شرق سوریه مستقر کرده و سوریه را تهدید به حمله و خلق‌های ساکن در این منطقه را که با خون شهیدان به آزادی رسیده‌اند تهدید به قتل‌عام می‌کند."

 

عقب‌نشینی خدمت به تروریسم است

مجلس اداری خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در رابطه با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر خروج نظامیانش از خاک سوریه و همچنین وضعیت داعشی‌های تحت بازداشت گفته است:"اردوغان با اشغال خاک سوریه و تحت نام خلق‌های سوریه در تلاش برای رسیدن به خیال‌هایش است. همه می‌دانیم که تهدید‌های اردوغان در شرایطی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا تصمیم به خروج نظامیانش گرفته است. اقدام آمریکا به تروریسم و احیای داعش کمک می‌کند. جنگ با داعش هنوز پایان نیافته و تهدید‌های اردوغان مبنی بر اشغال مناطق شمال و شرق سوریه، ادعاهایی بسیار خطرناک نه تنها برای سوریه بلکه برای تمام جهان می‌باشند. احتمال اینکه نیروهای ما از جنگ با تبهکاران داعش در هجین دست کشیده و برای محافظت از مرزهای شمالی و جنگ در برابر رژیم متجاوز ترکیه دور نیست، همچنین این احتمال که تبهکاران تجدید قوا کرده و دوباره سر برآورند دور نیست. فراموش نکنیم که در حدود ٢ هزار و ۶٢٢ تبهکار خارجی داعش در زندان‌های ما در حبس بسر می‌برند. ۴٨۴ زن داعشی و ٢۴٨ کودک داعشی از ۴۶ دولت خارجی در کمپ‌های ویژه تحت نظر قرار دارند و کودکان در مراکز آموزشی اسکان داده شده‌اند. همچنین ٧٩٠ عضو و فرمانده داعشی از ۴٨ کشور دیگر در حبس نگهداری می‌شوند. مضاف بر آن تعدادی از اعضا و فرمانده‌های تبهکاران داعش اهل سوریه هم در زندان بسر می‌برند.

 

اگر ترکیه به مناطق ما حمله کند کنترل زندانیان داعش از توان نیروهای ما خارج شده و تبهکاران به شهرهای خود بازخواهند گشت و این امر صلح جهانی را به خطر می‌اندازد.

 

درخواست؛ منطقه پرواز ممنوع در شمال و شرق سوریه اعلام گردد

در پایان بیانیه از سازمان ملل خواسته شد:"ما از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که به وظایف خویش عمل کنند و برای جلوگیری از قتل‌عام خلق سوریه اجازه اشغال مناطق ما را به رژیم ترکیه ندهند. تاریخ شاهد قتل‌عام خلق ارمنی توسط [این] رژیم فاشیستی است و نباید اجازه تکرار قتل‌عامی دیگر به آن داده شود. این امر در چهارچوب قوانین بین‌المللی با اعلام منطقه پرواز ممنوع در این مناطق میسر می‌گردد و اینگونه خلق‌های شمال و شرق سوریه محافظت می‌شوند."