خودمدیریتی کانتون عفرین: "انجمن خائنین" و تبهکاران سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسیم

ریاست مشترک شورای اداری کانتون عفرین در واکنش به انتصاب ٢٠ تن از عناصر مزدور ترکیه در اقلیم اشغالی عفرین اعلام کرد:"هیچ تفاوتی مابین تبهکاران نظامی و تبهکاران سیاسی وجود ندارد".

ریاست مشترک شورای اداری کانتون عفرین در واکنش به انتصاب ٢٠ تن از عناصر مزدور ترکیه در اقلیم اشغالی عفرین اعلام کرد:"هیچ تفاوتی مابین تبهکاران نظامی و تبهکاران سیاسی وجود ندارد".

 

پس از حملات اشغالگرانه رژیم ترکیه و گروهای تبهکار القاعده، داعش و النصره و اشغال عفرین از سوی آنان ارتش ترکیه اعلام کرد که "شورای محلی موقت تشکیل شد."

این شورا از سوی میت منصوب شده‌اند و از سوی شهروندان عفرین به عنوان "انجمن خائنین" شناخته می‌شوند. عثمان شیخ عیسی ریاست مشترک کانتون عفرین در اینباره می‌گوید:"انجمن خائنین را هرگز به رسمیت نخواهیم شناخت."

 

عثمان شیخ عیسی در این رابطه افزود: برای ما هیچ تفاوتی مابین تبهکار نظامی و یا تبهکار سیاسی وجود ندارد. انجمن خائنین برای خلقمان هیچ مشروعیتی ندارد و مردم قهرمان مصمم‌اند تا شکست تبهکاران و بیرون کردن آنان از خاک عفرین به مبارزه ادامه دهند.

 

عثمان شیخ عیسی افزود:"عفرین شورای اداری مشروع خود است و اکنون در میان خلق آواره است. تشکیل "شورای محلی موقت" را محکوم می‌کنیم زیرا آنها همپیمان اشغالگران عفرین هستند، آنان با تبهکارانی که عفرین را بمباران کرده‌اند به این منطقه آمده‌اند. این تبهکاران را نماینده خلق عفرین نمی‌بینیم و مشروعیتی در میان هیچ بخشی از جامعه ندارد."

 

ریاست مشترک کانتون عفرین افزود:"هیچ جای عفرین برای این تبهکاران امن نخواهد بود. آنان چه نظامی باشند و یا چه سیاستمدار و دیپلمات، تفاوتی با هم ندارندو جایگاهی در عفرین نخواهند داشت.

 

آنان که کشتار کردها را قبول کردند نمی‌توانند نماینده کردها باشند. آنها تنها مسئول مزدورهای ترکیه هسند و خود را به ترکیه فروخته‌اند و در قبال خیانت دلار دریافت می‌کنند. تا خروج ارتش غاصب ترکیه و مزدورهای وی از عفرین به مبارزه ادامه می‌دهیم. هم در داخل و هم در خارج برای شکست تبهکاران و سرکرده‌های آنان مبارزه را گسترده‌تر می‌کنیم."

 

شایان ذکر است که رژیم ترکیه پس از کشتار مردم عفرین و اشغال این منطقه با همکاری تبهکاران فراری داعش و القاعده روز گذشته اقدام به تشکیل گروهی نموده است که به گفته رسانه‌های وابسته به وی "شورای محلی موقت عفرین" نامگذاری شده است. ترکیه در این گروه ١١ مزدور کُرد، ٨ عرب وابسته به ترکیه و ١ ترکمن را منصوب کرد و ریاست آنرا به یکی از عناصر خودفروش به نام زوهیر حیدر سپرد.