خودمدیریتی کانتون عفرین: مبارزاتمان تا آزادی عفرین ادامه خواهد یافت

خودمدیریتی دمکراتیک کانتون عفرین فراخوانی را برای سازمان‌های بین‌المللی منتشر نمود تا در عمل برای پایان دادن به اشغال و غارت عفرین اقدام کنند و بازگشت هموطنان را به آن منطقه تضمین کنند.

دولت اشغالگر ترکیه در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ دست به اشغال عفرین زد و حمله به آنرا آغاز نمود. ماه مارس همان سال نیز شهر را اشغال نمود.

خودمدیریتی دمکراتیک کانتون عفرین در دومین سالگرد اشغال عفرین بیانیه‌ای کتبی منتشر نمود که در آن آمده است:

"در دومین سالگرد حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و تبهکارانش به عفرین، در سطح سوریه و بویژه در مناطق تحت کنترل خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه، تنشهای نیروهایی که در سوریه دخالت می‌کنند ادامه دارد .همچنین نیروهایی که از هر فرصتی برای ویران کردن سوریه و جوامع سوریه و بویژه خلق کورد با هدف قتلعام و تصفیه و از بین بردن پروژه‌ی سیاسی دمکراتیک که هدف آن چاره یابی مسائل سوریه است، می‌باشند.

پس از شکست دولت ترکیه بویژه با نابودی داعش به دست ق.س.د دولت ترکیه اجازه داد تا داعش یک بار دیگر خود را سازماندهی کند. دولت ترکیه با پشتیبانی ده‌ها هزار تبهکار و به کارگیری هر نوع سلاحی و بویژه اسلحه‌های ممنوعه و مدرن، عفرین را اشغال نمود و به طور مستقیم غیرنظامیان و بناها و معماری و آثار باستانی و تاریخی و قتلعام خلق کورد و فرهنگ و وجود آنها را هدف قرار داد، اما این حملات با مقاومتی ۵۸ روزه روبه‌رو شد.

ما به عنوان خودمدیریتی دمکراتیک منطقه‌ی عفرین، ادامه‌ی سکوت دولت‌ها و سازمان‌ها را در مقابل نقض حقوق که در عفرین انجام می‌شود محکوم می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که به وظایفشان عمل کنند و به اشغال و غارت عفرین پایان دهند و بازگشت اهالی عفرین به خاک خود را تضمین کنند.

ما به هموطنان عفرینی که آواره‌ی شهبا شده‌اند و شهدا و خانواده آنها و رهبر آپو و خلقمان قول می‌دهیم تا آزادسازی عفرین به مبارزاتمان ادامه دهیم."