داعشی که به تهدید بشریت بدل شده بود اکنون در برابر ق.س.د سر خم نموده است

داعشی که با حملات انتحاری خود، با انفجار ماشین‌های بمب گذاری شده و حمله مسلحانه به غیر نظامیان مایه رعب و وحشت جهانیان شده بود، در دیرالزور در مقابل نیروهای دمکراتیک سوریه شکست خورد و گروه گروه تسلیم این نیروها می‌شود

عملیات اخیر نیروهای سوریه دمکراتیک علیه داعش در روستای باغوز، از تولع شهرک هجین دیرالزور همچنان ادامه دارد. رزمندگان نیروهای سوریه دمکراتیک در روستای باغوز ۱۵ سنگر دیگر داعش را پاکسازی کرده و صدها داعشی دیگر نیز خود را تسلیم نیروهای دمکراتیک سوریه نمودند. در میان تسلیم شدگان داعش، تبهکارانی از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و آذربایجان و مجموعه کشورهای ترک زبان به چشم می‌خورند.

 

اکنون نیز هزاران داعشی و خانواده‌هایشان در روستای باغوز حضور دارند. همزمان عملیات نیروهای دمکراتیک سوریه علیه داعش که از تسلیم سرباز زده و مقاومت می کنند، ادامه دارد. تمامی ضد حملات داعش علیه نیروهای دمکراتیک سوریه با شکست مواجه می‌شود. داعش تمام روحیه خود را از دست داده و در واپسین روزهای خود است. رزمندگان نیروهای دمکراتیک سوریه با گشودن کریدور عناصر تسلیم شده داعش را به مناطق پشت خط مقدم منتقل می‌کنند.

 

نیروهای داعش از اتباع جمهوری‌های ترک هستند

بیشتر افراد و گروههای تسلیم شده داعش که در مقابل دوربینهای خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرند از مهاجرین خارجی می‌باشند. در میان نیروهای تسلیم شده داعش، افرادی از کشورهای هلند، فرانسه، آلمان، کانادا، منطقه شمال آفریقا، اندونزی، هندوستان، عربستان سعودی، عراق، مراکش، تونس، لیبی، الجزایر، مصر و ترکیه قرار دارند. همزمان اتباع سوری نیز در میان تسلیم شدگان مشاهده می‌شوند. در میان تسلیم شدگان، افراد بسیاری از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ترکستان و آذربایجان نیز که تحت عنوان جمهوریهای ترک از آنها یاد می‌شود مشاهده می‌گردند.

 

از استانبول به سوی داعش

بیشتر این تسلیم شدگان اذعان می‌دارند که در همان سالی که داعش در سوریه به اعلام استقرار خلافت دست زده است به صفوف این گروه پیوسته و از ترکیه عازم سوریه گشته‌اند. مرزهایی کلیس-باب، دیلوک-جرابلس و اورفا-گری سپی مسیرهایی هستند که این افراد از آنها گذشته‌اند. بیشتر داعشیان تسلیم شده، نخست به استانبول آمده و از آنجا به شهرهای نزدیک به مرز سوریه انتقال یافته‌اند. تروریست‌های خارجی داعش همراه با خانواده‌هایشان تسلیم شده‌اند، همگی خود را تحت عنوان مهاجر معرفی می‌کنند. بسیاری از این عناصر داعش که روزانه و در قالب گروه تسلیم می‌شوند، لباسهای نظامی بر تن داشته و بیش از نیمی از این افراد در نبردهای مختلف جراحت برداشته‌اند.