دبیرکل حزب سوریه آینده: دولت ترکیه مسئول ترور هفرین خلف است

ابراهیم قفتان، دبیرکل حزب سوریه آینده اظهار نمود:"رژیم آ.ک.پ مسئول جرایم دولتی در سوریه و تشدید جنگ در منطقه است".

امروز ١٢ اکتبر اولین سالروز ترور هفرین خلف، سیاستمدار سوری و دبیرکل حزب سوریه آینده از سوی مزدوران دولت ترکیه است. ابراهیم قفتان رئیس حزب سوریه آینده در این مورد اعلام کرده است که حزب وی پرونده ترور هفرین خلف از سوی مزدوران رجب طیب اردوغان را پیگیری می‌کند.

ابراهیم قفتان می‌گوید:"ارتش میهنی سوریه که ترکیه حامی آنان است به قتل هفرین خلف، جرایم دیگر، وادارکردن مردم به ترک شهرها و روستاها در سریکانی، گرسپی و عفرین متهم است. اکنون در مناطق اشغالی بازمانده‌های داعش دوباره خود را با کمک دولت ترکیه سازماندهی کرده‌اند".

هفرین خلف روز ١٢ اکتبر همراه با ٩ شهروند دیگر در مسیر اتوبان M4 واقع در شمال سوریه از سوی تبهکاران گروهک احرار الشرقیه به قتل رسید، این جنایت همزمان با حملات دولت ترکیه و اشغال مناطق سریکانی و گرسپی از سوی دولت ترکیه صورت گرفت.

ابراهیم قفتان در ادامه گفت:"دولت ترکیه درصدد است تا با استفاده از مزدوران سوری خود در لیبی و آذربایجان جنگ را شعله‌ور کند و بحران‌های داخلی خود را به خارج از مرزهایش انتقال دهد. از سوی دیگر نیز نیروهای آزادیخواه سوریه‌ای بر خلاف برنامه اردوغان درتلاش هستند آرامش و امنیت را به منطقه بازگردانند و راهی برای پایان دادن به بحران سوریه بیابند."