درسیم: خلق روژاوا از دستاوردهای خود محافظت خواهد کرد

حمرین درسیم عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک با اشاره به تهدیدات دولت ترکیه علیه روژاوای کردستان اعلام کرد، "خلق روژاوا در برابر دولت ترکیه از خود و دستاوردهای خویش محافظت خواهند کرد."

  حمرین درسیم عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک تهدید‌های دولت ترکیه علیه روژاوای کردستان را ارزیابی نمود.

  درسیم در ابتدا با اشاره به شرایط جنگ جهانی سوم اعلام کرد، "پیش از این گفته می‌شد، جنگ جهانی سوم جنگی روانی خواهد بود. تنها در زمینه فرهنگی انجام می‌گیرد. اما در چند سال گذشته به خوبی معلوم شد که در بعد نظامی بیشتر خواهد بود. امروزه در هر عرصه‌ای جنگی دشوار انجام می‌گیرد. در رابطه با روژاوا چنین می‌توان گفت. به همین دلیل می‌گوییم، در این جنگ خلق کرد و نیروی آن پویا هستند. می‌توان با نقشی استراتژیک عمل کرد. نیروهای روژاوای کردستان با مبارزات و مقاومتی عظیم دستاوردهایی را ایجاد نمودند. دولت ترکیه از راه داعش به این دستاوردها حمله کرده و بدین شکل خواهان اشغال تمامی کردستان است."

  اتحاد خلق‌ها حملات دولت ترکیه را درهم خواهد شکست

  حمرین درسیم اظهار داشت، حملات و تهدیدهای دولت ترکیه حقی مشروع نبوده و علیه قوانین بین‌المللی است. وی اعلام کرد، "دولت ترکیه در اقدامات اشغالگرانه‌ی خود علیه کردستان، پ.ک.ک را بهانه قرار می‌دهد اما واقعیت بدین شکل نیست. حملات و تهدید‌های دولت ترکیه علیه کردستان در چهارچوب برنامه و پروژه‌ای دراز مدت انجام می‌گیرد. خواهان اشغال خاک کردستان به هر شکلی هستند. در این چهارچوب عمل می‌کنند."

  حمرین درسیم اعلام کرد، زندگی مشترک خلق‌های روژاوا، اتحاد و همبستگی میان آن‌ها نشان می‌دهد که به هر اندازه حملاتی را علیه روژاوای کردستان انجام دهند در نهایت شکست خواهند خورد و افزود، "معتقد هستیم، اگر تمامی خلق متحد گردند، با یک صدا و یک پاسخ این اشغالگری درهم خواهد شکست. به همین دلیل بایستی خلق‌هایمان به خود اطمینان داشته باشند. بایستی هیچگاه به کس دیگری تکیه نکنند. نباید وضعیتی که در عفرین رویداد بار دیگر تکرار شود. رهبر آپو می‌گوید، بزرگترین نیرو، نیروی خلق است. در صورتی که خلقمان به نیروی خویش باور داشته باشد، هیچ کسی یارای مقابله با نیروی خلقمان را نخواهد داشت. این نیز چگونه است؟ بایستی خود را سازماندهی نمایند. بایستی متحد گشته و در چهارچوب پروژه‌‌ای که رهبر آپو برای روژاوا معلوم ساخته است عمل نماییم. چونکه خلقمان به آسانی به این سطح دست نیافته‌ است. هزاران شهید دادیم. نباید موضعی ضعیف نشان دهیم. نمی‌توان وحشت دشمن علیه ما را بدون صرف هزینه در هم شکست. این یک واقعیت است. خلقی هستیم که بهای گزافی را پرداخت کرده است و هنوز نیز ادامه دارد. خلقی که فرودست خلقی که آزادیخواه است و برای دستیابی به اهداف خود مبارزه نماید بدون شک بایستی بهای آن را نیز بپردازد."

  وی در ادامه اعلام کرد، سیستمی که خلق در روژاوا ایجاد نموده‌اند، تعادلی که در میان تمامی خلق‌های روژاوا ایجاد گشته است حملات اشغالگرانه را درهم می‌شکند.

  حمرین درسیم اظهار داشت، "تنها بایستی خلقمان به خود باور داشته باشند. مطمئن هستیم که اگر خلقمان به این شکل عمل نمایند، مطمئنا اشغالگری فاشیست ترکیه نابود خواهد شد. همانگونه که امروزه در چهاربخش کردستان مقاومتی عظیم انجام می‌گیرد، عیان‌ترین آن مقاومتیست که رهبر آپو در زندان امرالی انجام می‌دهد، هم خلق و هم نیروهای گریلا پاسخی نیرومند را به اشغالگری خواهند داد. مطمئنا این اشغالگری متوقف شده و نابود می‌گردد. همانگونه که رهبر آپو می‌گوید، لازم است اندیشه، دل و روح خویش را یکی ساخت و همراه با رهبر آپو عمل نمود. این مهم از همه‌ی ما خواسته می‌شود. معتقد هستیم، اگر از سیستمی که با چنین بهایی به این سطح رساندیم محافظت نماییم، حملات اشغالگرانه درهم خواهند شکست. معتقد هستیم همانگونه که خلقمان متحد گشته و تبهکاران و وحشت آن‌ها را نابود ساختند، در برابر اشغالگری دولت ترکیه همان اقدام را انجام خواهند داد."

  نیروی بزرگ خود ما هستیم

  حمرین درسیم اعلام کرد، "بایستی خلقمان به سازماندهی خویش باور داشته باشند" و افزود، "به نیروی خویش باور داشته باشند، هیچگاه به کس دیگر امید نداشته باشند. نیروی بزرگ خود ما هستیم. نیروی ما خلقمان است، مبارزان آزادیخواه هستند. وظیفه‌ی ما این است که در هر وضعیتی و علی‌رغم هر سختی نبرد خلق انقلابی را نیرومند سازیم. همانگونه که خلق فلسطین سالهاست مقاومت می‌کنند، ما نیز باور داریم خلقمان در روژاوا در برابر اشغالگری دولت ترکیه تا آخرین لحظه مقاومت خواهند کرد. چونکه هر روزه در مقاومتی بزرگ بسر می‌برند. اکنون حملاتی دشوار علیه خلقمان انجام می‌گیرند. مسئله‌ مهم در این زمان اینست که هم جوانان و هم زنان روژاو، از هفت ساله تا به ۷۰ ساله مقاومت نمایند، بایستی مقاومت نماییم. بایستی به خوبی بدانیم که زمان مقاومت و مبارزه است. معتقد هستیم که خلقمان این ایستار را پیشه خواهند نمود. خلقمان وحدت و همبستگی خود را تقویت نماید، نیروهای بین‌الملل و ائتلاف بین‌المللی مجبور خواهند شد سیستم ما را به رسمیت بشناسند. گفتیم، بایستی به هیچ کسی امیدوار نبود، امید بزرگمان خود ما هستیم. بر این اساس بار دیگر اعلام می‌داریم، بایستی جوانان کرد از مسئولیت‌ خود صیانت نمایند. زمان مبارزه، قیام، مقاومت و آزادیست."