دمیرتاش بیهوش و روانه‌ی بیمارستان شد

گزارش‌‌ها از بیهوشی صلاح‌الدین دمیرتاش ریاست مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها در روز ۲۶ نوامبر در زندان ادرنه خبر می‌دهند. دمیرتاش پس از شش روز امروز به بیمارستان منتقل شده است.

آیگول دمیرتاش خواهر و وکیل مدافع رئیس مشترک کل سابق ه.د.پ صلاح الدین دمیرتاش که در زندان ادرنه زندانی می‌باشد، در صفحه‌ی شخصی خود در توئیتر اعلام کرد، صلاح‌الدین دمیرتاش در زندان بیهوش شده و به بیمارستان منتقل شده است.

آیگول دمیرتاش گفت: "ساعت ١٧:۳۰ روز ۲۶ ماه گذشته، برادرم صلاح‌الدین قادر به تنفس نبوده و به همین دلیل بیهوش شده است. مدت طولانی در اتاق خود در این حالت مانده است و ابتدا آقای عبدالله زیدان پیش وی رفته است. سپس با اورژانس تماس گرفته شده است و تنها وی را معاینه سرپایی کرده‌اند. پزشک بیمارستان گفته است باید وی را تحت معاینات و عکسبرداری و نورولوژی و گاسترنترلوژی قرار دهند. اما با گذشت یک هفته، دمیرتاش هنوز روانه‌ی این بخشها نشده است. مسئولین زندان نمی‌توانند از زیر آن شانه خالی کنند. رفقای وکیلمان در ادرنه به صورت ۲۴ ساعته تغییرات را زیر نظر دارند."

پروین بولدان و سزای تمللی روئسای مشترک ه.د.پ نیز اعلام کردند، "رئیس وکلای پارلمان و رئیس فراکسیون ما به ادرنه خواهند رفت. دمیرتاش باید به بیمارستان منتقل شود. مسئولین دولت مسئولیت شرایط را به عهده دارند."

دمیرتاش به بیمارستان منتقل شد

پس از آنکه اعتراضاتی در مورد بیماری دمیرتاش و ممانعت از انتقال وی به بیمارستان شکل گرفت، دادگستری تحت فرمان اردوغان پس از شش روز مجبور شد وی را به بیمارستان منتقل کند.

آیگول دمیرتاش خواهر صلاح‌الدین دمیرتاش در صفحه‌ی شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که برادرش به دلیل سکته‌ی قلبی بیهوش شده است.

پس از این اطلاعیه‌ی آیگول، تصمیم گرفته شد که صلاح الدین دمیرتاش به بیمارستان منتقل شود.

هنوز مشخص نیست که دمیرتاش را به کدام بیمارستان منتقل کرده‌اند.