دمیستورا: جایگاه کردها در آینده سوریه انکار ناپذیر است

​​​​​​​دمیستورا نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل در سوریه اعلام کرد، نباید کردهای سوریه را نادیده گرفت. وی نسبت به احتمال بازگشت دوباره‌ی داعش هشدار داد

استفان دمیستورا نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل در سوریه و مسئول نشستهای شکست خورده‌ی ژنو، که چند روز پیش پس از ۴ سال و ۶ ماه دست از کار خود کشید، با کانال آر.تی‌.اس سوییس مصاحبه‌ای انجام داد و به پرسشهایی در این زمینه پاسخ گفت.

 

دمیستورا اعلام کرد، صلح در سوریه دشوار است اما باید به وقوع بپیوندد. وی در مورد تصمیم آمریکا به خروج از سوریه گفت:"نباید از یاد ببریم که آمریکا از راه دیپلماتیک به پروژه‌ی خود در سوریه ادامه خواهد داد".

 

دمیستورا عقب نشینی آمریکا را برای کردها یک مرحله‌ی دشوار توصیف کرد و گفت:"علی رغم این دشواری، سازماندهی کردها در سوریه بسیار نیرومند است. نباید فراموش کرد که کردها در جایگاهی هستند که نمی‌شود آنها را نادیده گرفت".

 

دمیستورا همچنین گفت، تا زمانی که راه حلی عمومی و همه جانبه برای جنگ سوریه پیدا نشود، خطر بازگشت داعش و سایر گروههای تندرو در سوریه وجود دارد. وی همچنین گفت، ایران و روسیه نیروهایی هستند که مانع سقوط اسد شدند. ممکن است از لحاظ جغرافیایی اسد پیروز شده باشد اما مهم این است که صلح به این کشور بازگردد.