دولت ترکیه و تبهکارانش قبرستانهای عفرین را ویران می‌کنند

​​​​​​​رژیم غاصب ترک و تبهکارانش حتی به مزدوران کرد گروهک اَ.ن.ک.س که در هفت سال گذشته از آنکارا و هولیر علیه انقلاب روژاوا هدایت شده‌اند رحم نمی‌کنند

بر پایه‌ی گزارش خبرگزاری هاوار، حدود ۴ روز پیش در روستای هپو از توابع مباتای عفرین محمد عگید سیدی و پسر عمویش نجاح عگید توسط تبهکاران ربوده شده‌اند. همچنین سرنوشت امین آمار ۲۲ ساله و بشار کمال حسین مصطفی مشخص نیست که ۴ روز پیش در روستای مسی منطقه‌ی راجو ربوده شدند.

 

نیروهای اشغالگر ۶ مرکز فرهنگی را در شهر عفرین و منطقه‌ی جندرس بسته‌اند. مراکز دارساز، آواز، آدیک، آریا، آصلان و آرت توسط تبهکاران اشغالگر تعطیل شده‌اند. همچنین مسئول مرکز موسیقی آریا، محمد عبدالرحمان ۱۵ روز پیش در منطقه‌ی جندرس ربوده شده و تاکنون از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

 

اموال شهروندان تصرف می‌شود

پس از آنکه تبهکاران اقدام به ربودن شهروندان غیرنظامی می‌کنند، اموال آنها را نیز غارت می‌کنند. به عنوان مثال تبهکاران یک شهروند با نام عیسی عدنان را تهدید کرده بودند که باید خانه‌اش در محله‌ی ویلات را تخلیه کرده و به آنها تحویل دهد. سال گذشته نیز همین تبهکاران خانه‌ی پدر عیسی را تصرف کرده بودند.

 

هر چند اعضای گروهک مزدور کردی به نام اَ.نَ.ک.س برای دولت اشغالگر ترکیه مشغول جاسوسی هستند و در غارت و ویران کردن عفرین سهیم هستند، اما نیروهای اشغالگر حتی به مزدوران خود نیز رحم نکرده و یک عضو این گروه مزدور را ربوده‌اند. حسین نیبش مزدور کرد که اهل روستای خربی است از ۳۱ مارس دستگیر شده و هنوز از سرنوشت وی خبری در دست نیست. این رخداد پس از آن بود که چند هفته پیش نیز عضو انجمن عفرین محمد علی ریدا دستگیر و در قبال پرداخت پول آزاد شد.

 

قبرستان علویها و ایزدیها تخریب می‌شود

اشغالگران بیشتر از ۲۰ قبرستان ایزدی و علویهای عفرین را ویران کرده‌اند. آخرین حمله‌ی اشغالگران به قبرستانی در منطقه ی مباتا بوده است و قبرستان یخمور دادا را تخریب کرده‌اند.