دولت ترکیه ٧ غیرنظامی عفرین اشغالی از جمله دو کودک را ربود

دولت اشغالگر ترک در ادامه جنایت‌های ضدبشری خود در عفرین اشغالی ٧ غیرنظامی را ربود، ٢ تن از ربوده‌شدگان کودک هستند

بنابر گزارش‌های دریافتی گروهک مزدور لیوا سمرقند وابسته به دولت تبهکار ترکیه در اواخر هفته گذشته به ساکنان روستای «مزن» در بخش شراوای عفرین اشغالی حمله کرد و ٧ غیرنظامی از جمله ٢ کودک را ربودند.

اسامی ربوده‌شدگان به شرح زیر است: احمد عزیز و پسر وی خالد عزیز، عبدالکریم حماده و پسر او رِزان حماده، نظار شکری چیلو، اسامی دو کودک ربوده شده هنوز در دست نیست.

دولت اشغالگر ترک و مزدورانش در ماه‌های اخیر به ربایش شهروندان در مناطق اشغالی سرعت بخشیده‌اند.

سازمان حقوق بشر عفرین پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که ٣٠ ژوئن در روستای دارگری واقع در بخش مباتا ارتش ترک و مزدورانش ٨ غیرنظامی را به نام‌های جمال عمر علیکو (٢٨ ساله)، صبری احمد محمد (۴٠ ساله)، محی‌الدین علیکو (۵۵ ساله) و مادرش فیدان، عبدو محمد عبدالله (٣۵ ساله) و مادرش فاطمه، عماد قادر حسین (٣۵ ساله) و مادرش آمنه را ربوده‌اند.

کانتون عفرین از ماه مارس ٢٠١٨ در توطئه‌ای بین‌المللی به اشغال رژیم تروریست ترکیه درآمد. ترکیه در سکوت سازمان‌ها و نهادهای مدعی حقوق بشر به جنایت‌های ضدبشری خود علیه کوردها در عفرین ادامه می‌دهد. غصب اموال ساکنان و غارت آن به امری روزانه از سوی ارتش ترک در این منطقه مبدل شده است.روز ٩ ژوئن نیز ٨ غیرنظامی ساکن در روستای راجو واقع در بخش مباتا توسط ارتش ترکیه ربوده شدند و برای آزادی آنان درخواست پرداخت فدیه شده بود.

بنابر گزارشی که اواخر ماه مه سال جاری منتشر شد ارتش ترکیه ١١ زن عفرینی را از سال ٢٠١٨ به گروگان گرفته و آنان را مورد انواع شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داده است. دولت ترکیه این ١١ زن را در سیاه‌چاله‌های مناطق اشغالی مخفی کرده بود.