دیوید فیلیپس: در عفرین جنایت جنگی صورت گرفته است/ ترکیه دولتی تروریست است

​​​​​​​دیوید فیلیپس در کارگروه "پاکسازی نژادی و تغییر دمگرافی در عفرین" در سخنانی اظهار کرد که دولت ترک در عفرین به جنایت جنگی دست زده است

دیوید فیلیپس مسئول برنامه صلح و حقوق موسسه تحقیقات حقوق بشر دانشگاه کلمبیا با شرکت در کارگروه "پاکسازی نژادی و تغییر دمگرافی در عفرین" طی سخنانی با اشاره به نقش کردها اظهار کرد که کردها با پروژه‌‌ی دمکراتیک خویش به فداکاری بزرگی دست زده‌اند و لازم است در تمام بخش‌های کردستان به آزادی دست یابند.

 

فیلیپس تجربیات خودمدیریتی شمال و شرق را ارزشمند توصیف کرده و از حمایت‌های برنارد کوشنر در همبستگی با کردها قدردانی کرد.

 

وی آزمون‌های کسب شده در روژاوا را ستود و از آن به عنوان تجارب دمکراتیکی که به آزادی زنان در سوریه و تمام جهان منجر می‌شود نام برد. وی تصریح نمود که برای معرفی مبارزه روژاوا به تمام جهان از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

 

رویدادهای عفرین جنایت علیه بشریت هستند

دیوید فیلیپس آنچه را که در عفرین روی می‌‌دهد مصداق بارز جنایت علیه بشریت خواند و افزود:"بایستی با استفاده از مدارک تصویری آنچه را که در عفرین جریان دارد به جهانیان نشان داد، لازم است جهان از این مقاومت باخبر شود. دولت سوریه هم در قبال رویدادهای عفرین مسئول است. بایست تحقیقاتی در این زمینه صورت گیرند. زیرا این موارد در خاک کشور سوریه روی می‌دهند. شورای اتحادیه اروپا وجود دارد، آنان می‌توانند تحقیقاتی را در این مورد آغاز کنند. همچنین شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه لازم است که مداخله کنند. به مدارکی مستند از جمله عکس، ویدیو و اسناد در مورد نقض گسترده حقوق بشر در عفرین نیاز وجود دارد."

 

دیوید فیلیپس خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر ترک دهها تن از ساکنان عفرین را قتل‌عام کرده و به گفته وی رژیم ترک ماده ٣٩ منشور سازمان ملل را در مورد حقوق مادی و معنوی نقض کرده است.

 

ترکیه دولتی تروریستی است

دیوید فیلیپس افزود:"با صدای بلند می‌گویم که ترکیه دولتی تروریستی است. طبق برنامه مدون به جنایت دست می‌زند. خلق روژاوا از زندگی خود دفاع می‌کند و به مبانی خود پایبند است. لازم است که به حقوق این خلق اعتراف شود. خودمدیریتی اقلیم‌های روژاوا مدارک لازم را را در مورد سرنوشت قربانیان جمع‌آوری کنند. لازم است خلق کرد در تمام بخشهای کردستان آزادانه زندگی کنند. کردها پروژه‌ای دمکراتیک را پیش کشیده‌اند و برای جهانیان خود را قربانی کرده‌اند. دلایل فداکاری شما را می‌دانیم و نباید انها را فراموش کنیم. ما این وضعیت را به جهانیان گوشزد می‌کنیم تا همگی باخبر شوند."