راهپیمایی باشکوه شهروندان عفرین اشغالی در محکومیت توطئه ١۵ فوریه

هزاران نفر از شهروندان عفرین اشغالی با شعار «٢٢مین سال با مقاومت و مبارزه خلق به سال پیروزی و آزادی رهبری مبدل می‌گردد» راهپیمایی باشکوهی را در محکومیت توطئه ١۵ فوریه برپا کردند.

اهالی آواره عفرین که پس از اشغال این منطقه از سوی رژیم تبهکار ترکیه و تروریست‌هایش به منطقه شهبا پناه آورده‌اند روز گذشته در ٢١مین سالروز توطئه بین‌المللی ١۵ فوریه بر عبدالله اوجالان راهپیمایی باشکوهی را برگزار کردند. جوانان، زنان و سالمندان در این راهپیمایی شرکت کردند. آنان پیاپی شعار «بدون رهبری زندگی میسر نیست» را سر دادند.

راهپیمایان پلاکارد بزرگی را در دست گرفته بودند که روی آن با زبان‌های کوردی و عربی نوشته شده بود "پروژه ملت دمکراتیک بجز با آزادی رهبر آپو محقق نمی‌شود"، "اوجالان رهبر آشتی‌ست" و "آزادی برای اوجالان".

راهپیمایی از ایستگاه ورودی بخش فافین در شهبا آغاز شد و تا کاراژ منطقه ادامه یافت. راهپیمایان در گاراژ بزرگ فافین گردهم آمدند. پس از اعلام یک دقیقه سکوت در پاسداشت یاد شهدای راه آزادی، بخش‌هایی از تحلیلات اوجالان در مورد وحشی‌گری رژیم‌های کاپیتالیستی و مزدوران منطقه‌ای آنان از طریق بلندگوی‌ها پخش شد.

در ادامه «نتوی سرکفتن» عضو شورای اجرایی کنگره ستار منطقه جزیره سخنرانی کرد. سرکفتن در سخنان خود تأکید کرد که "تعهد خلق به رهبر عبدالله اوجالان توطئه را خنثی کرده است. دولت‌های سرمایه‌داری که رهبر را مانع نقشه‌های پلید خود در منطقه می‌دیدند به این توطئه دست زندند، اما توطئه در سایه‌ی مقاومت ملت کورد و وابستگی خلق به افکار و اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان با شکست مواجه شد."

سلیمان جعفر رئیس مشترک مجلس موسسان اداره خودگردان منطقه عفرین نیز در سخنانی با خاطرنشان کردن نقش اوجالان در پایان دادن به بردگی و مصیب‌‌ خلق‌ها گفت:"دولت ترک ادعا می‌کند که کوردها را زیر بتون مدفون کرده‌اند. اما همچنان که حضرت ابراهیم بت‌ها را در هم شکست رهبر آپو نیز دست‌بندهای بردگی را شکست و پایان خیانت و بردگی خلق‌ها را اعلام کرد."

راهپیمایی با سردادن شعارهایی در رابطه با آزادی اوجالان به پایان رسید.