راهپیمایی ساکنان منبج علیه رژیم اشغالگر ترکیه

روز گذشته شهروندان منبج با برگزاری راهپیمایی حملات اشغالگرانه دولت ترکیه در اکتبر ٢٠١٩ به گرسپی و سریکانی را محکوم کردند.

همزمان با سالگرد حمله اشغالگرانه دولت ترک به سریکانی و گرسپی هزاران نفر از ساکنان منبج، اعضای نهادهای مدنی، مسئولین اداره خودگردان و نمایندگان احزاب سیاسی در میدان میزان واقع در غرب منجب گردهم آمدند و راهپیمایی باشکوهی را علیه دولت متجاوز و غاصب ترکیه برگزار کردند.

شرکت کنندگان تصاویری از شهیدان انقلاب روژاوا و پرچم‌های شورای نظامی منبج و شورای خانواده شهدا در دست داشتند.

راهپیمایی تا خیابان وادی ادامه یافت و سپس محمد خیر شیخو، رئیس مشترک شورای اداری منبج در گردهمایی شهروندان منبج در سخنانی گفت:"دولت ترکیه تمامی موازین بین‌المللی و حقوقی را زیرپا گذاشته و به جرایم ضد اخلاقی علیه خلق‌های سوریه ادامه می‌دهد. حتی عرصه جرایم خود را گسترش داده و در عراق و لیبی هم مداخله کرد. به تازگی نیز در تنش میان آذربایجان و ارمنستان آتش‌ بیار معرکه شده است."

شیخو تصریح کرد که دولت ترکیه به شیوه‌ای سیستماتیک سیاست آسیمیلاسیون را در مناطق اشغالی از جمله عفرین، سریکانی و گرسپی به پیش می‌برد و بر تغییر دمگرافی این مناطق پافشاری می‌کند.

عزاب عبود دبیر کل حزب آینده سوریه شعبه منبج هم در سخنانی گفت:"این جنایت‌ها همراه با سکوت بین‌المللی، شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشر بر روی دادند. جامعه بین‌المللی به هیچکدام از آتش‌بس‌ها و توافقات میان طرفین پایبند نماند."

شروان درویش سخنگوی رسمی شورای نظامی منبج نیز در سخنانی هدف از حمله ترکیه به گرسپی و سریکانی را ضربه زدن به اراده و زندگی مسالمت‌آمیز خلق‌ها خواند و افزود:"امروز نیز همچنان دارای همان اراده هستیم، مقاومت می‌کنیم و ایستادگی ما ادامه خواهد یافت."

درویش رژیم ترکیه را دولتی شیاد، دروغگو و فرصت‌طلب خواند که خلق‌های سوریه را قربانی مطامع کثیف خود کرده است.

شروان درویش از طیف‌های مختلف منبج خواست تا علیه سیاست‌های اشغالگران ایستادگی کنند و از دستاوردهای انقلاب محافظت به عمل آورند.

رعیم درویش عضو شورای زنان منبج و روستاهای حومه طی سخنانی خاطرنشان کرد مقاومت به پیروزی دست می‌یابد و گرسپی و سریکانی آزاد خواهند شد.