ربودن ١٠ شهروند عفرین اشغالی از سوی دولت ترکیه

رژیم اشغالگر ترکیه و مزدورانش، ١٠ شهروند عفرین اشغالی را ربودند. رژیم تبهکار ترک از روز اشغال عفرین تاکنون هزاران غیرنظامی را به گروگان گرفته است.

منابع محلی از بخش مباتا در کانتون عفرین اشغالی اعلام کردند که تبهکاران موسوم به پلیس نظامی وابسته به آنکارا روز ١۶ سپتامبر سه غیرنظامی را در روستای کوباکی ربودند. هویت ربوده‌شدگان به این شرح احراز شد؛ ادهم حمو، محمد رسول مصطفی و باسل عبدالرحمن مصطفی.

به گفته‌ی یک منبع آگاه از روستای بریمجا مزدوران پلیس نظامی روز ١۵ سپتامبر پنج شهروند را به نام‌های فایق صبری موسی، محمد حنان موسی، ولید مصطفی موسی، خلیل محمد عثمان و مصطفی محمد سیدو ربودند.

همان منابع تأیید کرد‌ه‌اند که مزدوران ترکیه برای آزادی افراد ربوده شده درخواست فدیه کرده‌اند.

از سوی دیگر ارتش اشغالگر ترکیه روز ١٣ سپتامبر دو شهروند را به نام‌های جمیل حمو (۵۵ ساله) و پسر وی دلگش حمو (٣۵ ساله) در روستای چوبان از توابع بخش جندرس عفرین اشغالی ربودند.

جنایت جنگی

رژیم ترکیه در مناطق اشغال شده شمال و شرق سوریه به شیوه‌ای سیستماتیک علیه ساکنان این منطقه به جنایت‌های جنگی و ضدبشری دست زده است. حمله به شهروندان به رویه‌ای روزانه مبدل شده است. اغلب غیرنظامیان برای گرفتن فدیه ربوده می‌شوند. در سال‌های اخیر هزاران غیرنظامی کورد ربوده شده‌، برخی از ربوده‌شدگان به شیوه‌ای سبعانه به قتل رسیده‌اند و از سرنوشت بسیاری از آنان هم خبری در دست نیست.

سازمان ملل در اواخر هفته گذشته با انتشار گزارشی جنایت‌های دولت ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته‌اش علیه ساکنان مناطق اشغالی شمال و شرق سوریه را تأیید کرده و رژیم ترکیه را به ارتکاب "تجاوز، ربودن، غصب اموال ساکنان و نابودی آثار باستانی و فرهنگی" در مناطق اشغالی شمال سوریه متهم کرده بود.