رهبر سازمان داعش در آنکاراست!

رهبر جدید داعش، محمود عبدالرحمن مولا سلبی (حاجی عبدالله، عبدالله قرداش) مدت یک سال است که در دیلوک و آنکارا تحت نظر میت می‌باشد.

سلبی پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی به رهبر جدید داعش تبدیل شد. رهبر جدید داعش در دیلوک و آنکارا و زیر نظر سازمان اسختبارات ملی ترکیه (میت) دوباره در حال سازماندهی داعش است و در حال تدارک برای جبهه‌ای جدید در عراق است.

در مورد ارتباط ترکیه و داعش تاکنون تعداد زیادی سند و مدرک و گزارش و اعتراف تبهکاران داعش منتشر شده است، اما اکنون مشخص شده است که پس از کشته شدن بغدادی داعش به طور کامل به کنترل ترکیه در آمده است. بنا بر اطلاعات بدست آمده و منابع خبرگزاری فرات نیوز، رهبر جدید داعش با نام امیر محمد عبدالرحمن مولا سلبی در ترکیه و در کنترل دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی ترکیه میت است و در دیلوک-آنکارا در تلاش برای سازماندهی دوباره‌ی داعش است.

بیشتر از یک سال است در ترکیه حضور دارد

سلبی در داعش با نام حاجی عبدالله و عبدالله قرداش شناخته می‌شود. در ابتدای سال ۲۰۱۷ برای آنکه به ترکیه برود وارد ادلب شد، اما سال ۲۰۱۷ در منطقه‌ی دیرالزور به دلیل اختلاف ایدئولوژیک-عقیدتی در میان داعش به دستور بغدادی از ادلب به دیرالزور بازگشت و در جلسات برای پایان دادن به اختلافات شرکت کرد. او در پایان سال ۲۰۱۷ دوباره به ادلب و از آنجا به ترکیه رفت.

مدت یک سال است از ترکیه خارج نشده است

سلبی مدت یک سال است به هیچ وجه از ترکیه خارج نشده است. در دیلوک و آنکارا مقر دارد. بیشتر در دیلوک می‌ماند. زیر نظر میت با اعضای وفادار داعش دیدار می‌کند و تبهکاران را از نو سازماندهی می‌کند.

جلسه‌ی ۱۵ ژانویه در دیلوک

سلبی در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹ /۲۴ آذر در دیلوک با ۱۳ مسئول عالی داعش اهل ترکیه، عراق و سوریه جلسه‌ای برگزار کرد. این جلسه زیر نظر میت انجام شده است. در این جلسه تصمیماتی گرفته شد که به شرح زیر می‌باشند:

-برنامه ریزی شده است تا در سوریه آن هسته‌های مخفی که توسط ترکیه درست شده‌اند به همراه هسته‌های مخفی داعش علیه نیروهای سوریه ی دمکراتیک ق.س.د، نیروهای دمکراتیک و مدنی سوریه حملاتی انجام دهند و هم‌زمان به رژیم نیز حمله کنند.

اعضای داعش به منطقه‌ی "ایالت جزیره" فرستاده شوند، که ۴ درصد خاک عراق از استانهای صلاح‌الدین، نینوا و انبار را شامل می‌شود و منطقه‌ای خالی از سکنه است. از راه برخی از اعضای داعش در سوریه و ترکیه "هسته‌های مخفیشان" از اروپا به ترکیه منتقل شوند و از آنجا به منطقه فرستاده شوند.

عملیات مشترک با ترکیه

سلبی به طور مداوم نقشه‌هایش برای همکاری با میت را طراحی می‌کند. در همین چهارچوب آن دسته از اعضای داعش که سودی ندارند و آنهایی که می‌خواهند از داعش جدا شوند، یا از خلیفه ناراضی هستند، توسط پلیس ترکیه دستگیر می‌شوند.

به عنوان مثال اداره‌ی کل آسایش در پایان دسامبر ۲۰۱۹ در ۲۶ عملیات علیه سازمانهای تروریستی داعش در ۲۱ شهر ترکیه انجام شد و ۱۰۰ تن دستگیر شدند. این عملیات نقشه‌ی مشترک داعش و میت بود. از این راه به اختلافات میان داعش پایان داده می‌شود و سلبی و تیمس در داعش دست بالا را خواهند داشت، همچنین ترکیه در سطح بین‌المللی هم تبلیغ می‌کند که عهده‌دار جنگ علیه داعش است.

تحویل ابوزید به عراق در همین چهارچوب بود

به گفته‌ی آن دسته از تبهکاران داعش‌ که در دست ق.س.د هستند، در اختلافات داخلی سازمان میان بخش رایکال که از تبهکاران مسلح خارجی تشکیل شده است و بخش ناراضی که بر خط القاعده هستند، بخش ناراضی یعنی خط القاعده پیروز شد. سلبی که عضو مهم و بالای داعش است میان گروه القاعده بود. داعشی‌ها اعلام کردند، ابو زید عراقی(اسماعیل عیساوی) که در فوریه‌ی ۲۰۱٨ در ترکیه دستگیر شد و تحویل عراق داده شد، به دلیل اختلافات در بخش رادیکال قرار داشت، در پایان سال ۲۰۱۷ تصمیم به دستگیریش گرفتند.

داعشی‌ها اعلام کردند، ابوزید عراقی به دلیل دستور دستگیریش در میان داعش فرار کرد و ابتدا به ادلب رفت و از آنجا نیز به ترکیه گریخت. داعشی‌ها همچنین اعلام کردند، در ترکیه با نقشه‌ی مشترک میان سلبی و تیمش و میت دستگیر شد و به عراق تحویل داده شد.

برادر رهبر داعش مسئول امور دیپلماسی جبهه ترکمن عراق در آنکاراست

محمد عبدالرحمن مولا سلبی که با نام‌های حاجی عبدالله و عبدالله قرداش هم شناخته می‌شود پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده داعش اینبار با نام ابو ابراهیم هاشم قریشی رهبری داعش را بر عهده گرفته است. او از ترکمن‌های اهل تلعفر عراق است. یک برادر او به نام عادل سلوی عضو جبهه ترکمن عراق است و مسئول امور روابط جبهه ترکمن عراق با دولت ترکیه است.