سازمان حقوق بشر عفرین: ترکیه در مرزها ۴۴۷ پناهجو را به قتل رسانده است

سازمان حقوق بشر عفرین اعلام کرد، در مرزهای سوریه با ترکیه، ۴۴۷ پناهجو توسط ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

بر اساس بیانیه‌ی سازمان حقوق بشر عفرین، در مرزهای مابین سوریه و ترکیه از زمان آغاز جنگ و بحران سوریه تاکنون ۴۴۷ پناهجو توسط نیروهای نظامی ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

در بیانیه‌ی سازمان حقوق بشر عفرین آمده است:

"بر اساس منابع منطقه‌ای و بین‌المللی، سازمان دیدبان حقوق بشر بین‌المللی، مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه و مرکز دیدبان نقض حقوق بشر در شمال سوریه، زمانی که خلق‌های سوریه آواره می‌شوند، تلاش می‌کنند وارد خاک ترکیه شوند که به دلیل جنگ و بحران‌ها در سوریه این روند ۹ سال است ادامه دارد و مردم در حال فرار هستند.

هم زمان ساکنین روستاها و شهرک‌های مرزی سوریه و کشاورزان و صاحبان املاک در مرزها توسط ژاندارم ترکیه هدف گلوله قرار می‌گیرند. تعداد پناهجویانی که در مرزهای ترکیه توسط نظامیان ترکیه کشته شده‌اند، ۴۴۷ تن است که ٨۳ تن آنها کودک و ۵۷ تن نیز زن می‌باشند. همچنین ۴۲۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

دولت ترکیه در مرزهایش به طول ۹۱۱ کیلومتر دیوار شرم درست کرده است تا مانع عبور آواره‌ها شود که نتیجه‌ی آن کشته شدن غیرنظامیان می‌باشد.

ما به عنوان سازمان حقوق یشر عفرین در سوریه از همه‌ی حقوقدان‌ها و شخصیتهای مدنی بین‌المللی و به ویژه سازمان ملل می‌خواهیم تا حکومت ترکیه را تحت فشار قرار دهد و از نقض حقوق پناهجویان سوری جلوگیری به عمل آورند. چون ترکیه یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا است و باید آن دسته از قوانین و توافق‌ها و پیمانهای بین‌المللی را اجرا نماید که سازمانهای بین المللی در چهارچوب احترام از ارزشهای حقوق بشری، منعقد کرده‌اند."