سرکرده چته میت ترکیه در عفرین از پای درآمد؛ هشدار صریح ی.پ.گ به بازیچه‌های ترکیه

فرماندهی ی.پ.گ-عفرین اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای آنان چهار تبهکار در عفرین کشته شده‌اند و یکی از آنان سرکرده چته‌ میت با هویت جملا الزخلول بوده است.

فرماندهی ی.پ.گ-عفرین اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای آنان چهار تبهکار در عفرین کشته شده‌اند و یکی از آنان سرکرده چته‌ میت با هویت جملا الزخلول بوده است.

 

فرماندهی کل نیروهای ی.پ.گ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نیروهای آنان در چهارچوب دومین مرحله مقاومت تاریخی عفرین عملیات مؤثری را علیه ارتش غاصب ترک و تبهکاران وی به انجام رسانده‌اند.

 

رییس چته‌ میت "جمال الزخلول" در عملیاتی ویژه از پای درآمد

در بیانیه آمده است:"پس از شناسایی و تحت نظر قرار دادن چندین روزه، رییس چته‌های میت ترکیه با هویت جمال الزخلول که وظیفه اسکان تبهکاران در خانه‌های غصب شده عفرینی‌ها را بر عهده داشت در عملیات ویژه نیروهای ما کشته شد.

 

در ادامه بیانیه آمده است:"جمال الزخلول سرکرده چته‌های میت که خانواده‌های عفرینی را از خانه‌های خود اخراج می‌کرد دو بار با مسئولان میت دیدار کرده است. این تبهکار برای تشکیل نیروهای مزدور وابسته به تبهکاران در داخل عفرین و تشکیل دادگاهای ویژه [مشابه محکمه‌های داعش] از سوی میت منسوب شده بود.

 

الزخلول دیروز با تبهکاران گردان الحمزه و فیلق الشام در روستای باسوته دیدار کرد و با استفاده از بلندگو ساکنان را تهدید کرده بود که لباسهای شرعی (!) بپوشند و زنان هم حق ندارند از خانه خارج شوند. همچنین خواسته بود که ساکنان اسلحه‌های خود را تسلیم کنند و در غیر اینصورت آنانی که سرپیچی کنند را مجبور به ترک عفرین خواهند کرد.

 

نیروهای ما ساعت ١٩ عصر دیروز خودرو حامل ابوزخلول را در حوالی روستاهای کورزیله و باسوتی هدف قرار دادند، خودرو وی به تمامی منهدم شد و ابوزخلول به هلاکت رسید. سپس تبهکاران فیلق الشام به محل عملیات آمده و هدف نیروهای ما قرار گرفتند. در این حمله سه تبهکار را به هلاکت رساندند. خودرو این تبهکاران هم منهدم شد.

ی.پ.گ به بازیچه‌‌های دولت ترک هشدار داد

فرماندهی ی.پ.گ یکبار دیگر بیانیه قبلی خود را در رابطه با اسکان تبهکاران در عفرین یادآوری کرده و تأکید کرده است که تبهکاران و خانواده‌های آنان که به عفرین آورده شده‌اند هدف مشروع بوده و اسکان تبهکاران در عفرین از سوی ترکیه غیرقانونی و نامشروع است.

 

ی.پ.گ تأکید می‌نماید:"نیروهای ما برای محافظت از ارزشهای انسانی و امنیت منطقه هزینه‌های گزافی پرداخرتند و آواره‌های فراوانی را که از مناطق مختلف به عفرین پناه آورده بودند اسکان دادند.

 

به همین دلیل یکبار دیگر به تمام کسانی به بازیچ‌ رژیم ترکیه و تبهکاران مبدل شده‌اند هشدار می‌دهیم که دست از این قبیل اعمال بردارند. زیرا نیروهای ما هر فرد و یا گروهی را که با دولت ترکیه در عفرین همکاری کند هدف قرار می‌دهند.

 

به مقاومت خلق خود که با زور مجبور به ترک خانه و کاشانه خود گردیدند و به مبارزه علیه اشغالگران، درود می‌فرستیم. سوگند خود را برای آزادسازی عفرین و پاکسازی از اشغالگران تجدید می‌کنیم.

 

این مقاومت تا بازگشت به عفرین و زندگی آزاد و ایمن در آن با صرف هر هزینه‌ای بدون وقفه ادامه خواهد داشت."