شهرک سکنیه آزاد شد

در جریان عملیات تندباد جزیر به منظور پاکسازی مواضع داعش در کرانه شرقی رود فرات و دیرالزور، شهرک سکنیه آزاد شده است

در جریان عملیات تندباد جزیر به منظور پاکسازی مواضع داعش در کرانه شرقی رود فرات و دیرالزور، شهرک سکنیه آزاد شده است. اما از دیگر سو ساکنین غیرنظامی منطقەی گاتی که دورادور آن را آب رودخانه فرات احاطه کرده است در میان آتش توپخانه ارتش سوریه گرفتار شده و راهی برای خروج از این منطقه ندارند.

 

در ادامه عملیات تندباد جزیر به منظور پاکسازی مواضع داعش در کرانه شرقی رود فرات و دیرالزور، شهرک سکنیه آزاد شده است.

 

در جریان درگیری‌ها در این منطقه دستکم پانزده تن از افراد داعش کشته شدند و یک انبار تسلیحات این گروه تحت کنترل مبارزان درآمده است.

 

پیش از این العمر، بزرگترین میدان نفتی سوریه در نزدیکی شهرک سکنیه توسط مبارزان در بیست و دوم اکتبر امسال آزاد شده بود.

 

در این میان ارتش سوریه و گروههای همپیمان آن نیز با کمک هوایی روسیه بخش‌هایی از دیرالزور را تصرف کردەاند.

 

در همین رابطه، مصطفی بالی مسئول مرکز اطلاع رسانی نیروهای سوریە دمکراتیک اعلام کرد ساکنین غیرنظامی منطقەی گاتی که دورادور آن را آب رودخانه فرات احاطه کرده است در میان آتش توپخانه ارتش سوریه گرفتار شده و راهی برای خروج از این منطقه ندارند.

 

به گفته وی بیشتر این افراد که در اثر حملات توپخانەای در خطر جدی قرار دارند سالمندان، کودکان و زنان هستند.

 

تاکنون  تلاش نیروهای سوریە دمکراتیک برای نجات غیر نظامیان گرفتار شدە در این بحران بە جایی نرسیدە است. نیروهای رژیم سوریە تمام راهها را مسدود کرده و بە مردم هشدار دادە اند اگر بخواهند بە سمت مناطق شمالی کە تحت کنترل نیروهای سوریە دمکراتیک است بروند آنها را هدف قرار میدهند.

 

مصطفی بالی با اعلام آمادگی نیروهای سوریه دمکراتیك برای دفاع از غیرنظامی بومی از سازمان‌های حقوق بشری خواست رژیم سوریه را برای گشایش یک گذرگاه انسانی جهت خروج غیرنظامیان به مناطق امن تحت فشار قرار دهند.

 

او همچنین خواستار فشار بین‌المللی برای پایان دادن به حملات توپخانەای ارتش ترکیه شده است.