شیار حمو بخشی از جنایت‌های دولت ترک در عفرین را افشا کرد

شیار حمو درباره‌ی اهالی عفرین سخن گفت که اکنون در عفرین باقی مانده‌اند. وی اظهار داشت که هر روزه تحت تهدید و شکنجه قرار می‌گیرند.

  بیش از یک سال از اشغال عفرین توسط دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن می‌گذرد‌، اهالی عفرین که در شهر باقی مانده‌اند هر روزه تحت شکنجه و تهدید قرار می‌گیرند. شیار حمو یکی از اشخاصی است که در شهر باقی ماند. شیار حمو ۳۱ ساله بدست اشغالگران شکنجه شده و به ناچار موطن خویش را ترک می‌گوید و به شهبا می‌رود. وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات درباره‌ی شکنجه، ستم،‌ فشار و حملاتی که بر خلق اعمال می‌گردند سخن گفت.

  دولت ترکیه و تبهکاران آن به شکلی وحشیانه با اهالی عفرین رفتار می‌کنند

  حمو در سخنان خویش اعلام کرد، تبهکاران ترکیه با هدف اخاذی اهالی را می‌ربایند و مال و ملک اهالی را تصاحب می‌کنند. حمو گفت، " دولت ترکیه و تبهکاران آن آثار باستانی منطقه را سرقت کرده و شب‌ها با حمله به خانه‌ی اهالی به زنان تجاوز می‌کنند. کودکانی که تا سال قبل به زبان کردی آموزش می‌دیدند امروز به زور زبان ترکی و اسلام رادیکال رابر آن‌ها تحمیل می‌کنند. هر روزه کودکان با گفتن " الله اکبر" تحصیل خود را آغاز می‌کنند. هزاران جوان این منطقه قادر نیستند از خانه‌هایشان خارج شده و نزد بستگانشان بازگردند. برای رفتن نزد بستگانشان که ۲ کیلوتر از آن‌ها دور هستند باید به تبهکاران پول بدهند. این تبهکاران برای یک دلار پیرمردی ۸۰ ساله را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. "

  اهالی عفرین هیچ بهره‌ای از زیتون‌هایشان ندیدند

  حمو اظهار داشت، اشغالگران ۱۰ درصد از محصولات زیتون را تصاحب کرده و افزود، " علی رغم اینکه تبهکاران و دولت ترکیه زیتون‌ها را تصاحب کردند، تبهکاران خواستار زیتون بیشتری از اهالی هستند. اکنون در روستایمان ۱۵۰ تبهکار قرار دارند اگر زیتون‌هایمان را به آن‌ها بدهم چیزی برایم باقی نمی‌ماند. هر تبهکاری از هر خانه‌ای ۱۰ قوطی زیتون می‌گیرند. "

  به دلیل کرد بودن ما را شکنجه می‌کنند

  وی در ادامه سخنان خویش گفت که تبهکاران زمانیکه می‌فهمند آن‌ها کرد هستند، اهالی را مورد شکنجه قرار می‌دهند و افزود، " زمانیکه فهمیدند من کرد هستم من را ربوده و شکنجه کردند. انسان تحت شکنجه به عملی که انجام نداده است نیز اعتراف می‌کند. در زمانیکه در زندان بسر می‌بردم رفقایم نیز گفتند که به دلیل اینکه کرد هستند و به تبهکاران پول نداده‌اند زندانی شده‌‌اند. "

  فشاری بزرگ بر زنان وجود دارد

  حمو اظهار داشت، ‌فشاری بزرگ بر زنان تحمیل می‌شود و افزود، " با تحمیل چادرهای سیاه تفاوتی میان زنان تبهکار و زنان منطقه باقی نمانده است. تا زمانیکه چیزی لازم نباشد نمی‌توانند به بازار بروند. در همان وقت تبهکاران اهالی را از خانه‌هایشان بیرون کرده و تبهکارانی را که از ادلب آورده‌اند در این خانه‌ها اسکان می‌دهند. تبهکارانی به نام گروه الشرقیه آمدند و به زنان گفته بودند، تو در اتاقی زندگی کرده و تبهکارانی که از ادلب آمده‌اند در اتاق دیگر. زمانیکه این زن قبول نکرده بود گفته بودند که اگر نزد اردوغان نیز شکایت کنی از خانه‌ی تو خارج نمی‌شویم."

  طبیعت عفرین تخریب می‌شود

  حمو با اشاره به اینکه کوهستان رشو به آتش کشیده شده است گفت، " تبهکاران در روستای عربو در ماباتا هزاران درخت زیتون را قطع کرده و خواستار فروش هیزم آن‌ها بودند. در همان وقت در روستای درویش در راجو فرودگاهی را برای بالگردهایشان می‌سازند. "

  وی اعلام کرد، در مدت یک سال تنها ۳ مرتبه قادر بوده است به بازار برود. تمامی مغازه‌ها به زور باید پرچم ترکیه را نصب کنند.

  وی در پایان از قدرت‌های بین‌المللی درخواست کرد به عفرین بروند و با چشم‌های خویش جنایتهای دولت ترکیه و گروەهای تبهکار وابستە بە دولت ترکیە را ببینند.