صالح مسلم: با هم داعش را شکست دادیم، با هم بیماری را نیز ریشه‌کن می‌کنیم

صالح مسلم مسئول هیات دیپلماسی حزب اتحاد دمکراتیک در رابطه با مبارزه علیه ویروس کرونا پیامی را متشر کرد.

صالح مسلم مسئول هیات دیپلماسی حزب اتحاد دمکراتیک با انتشار پیامی اعلام نمود که به رغم محاصره رژیم سوریه و فاشیسم دولت ترک، خلق در شمال-شرق سوریه خود را از بیماری محافظت می‌کند. علیرغم امکانات کم، در صورتیکه تدابیر خودمدیریتی اجرا شوند، پیروزی از آن ما خواهد بود.

مسلم در این پیام اعلام کرد که تهدید موجود صرفا علیه خلق کورد نیست، بلکه تمامی خلق‌ها در معرض این تهدید قرار دارند و تا کنون بیش از یکصدهزار نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. مسلم در این رابطه خاطرنشان ساخت که در دردها و ناراحتی‌های خلق‌ها و افراد قربانی شده شریک بوده و در این رابطه افزود: هر اندازه که از سازماندهی برخوردار باشیم، هر اندازه با یکدیگر همراه و همدل باشیم، هم خلقمان با خود و هم حمایت از خلق‌های خارج، به هر اندازه که تدابیر اتخاذ شده را مد نظر قرار دهیم، می‌توانیم در مقابله با این بیماری به پیروزی برسیم.

مسلم در بخش دیگری از سخنان خود افزود که اکنون مشاهده شده است که دولت‌ها و حکومت‌هایی که در اروپا و در اقصی نقاط جهان به مسئله سلاح و جنگ توجه کرده‌اند به مسئله بهداشت و سلامت شهروندان خود توجه نکرده‌اند. به همین دلیل امروز این دولت‌ها امروزه با مشکلات شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند. در همین رابطه صالح مسلم افزود: در شمال-شرق سوریه آنها از امکانات کمی برخوردارند، و به رغم این امکانات کم، از تمام توان خود برای حفظ خلق استفاده می‌کنند.

محاصره رژیم سوریه و فاشیسم دولت ترک

صالح مسلم در ادامه این پیام خود افزود: از هم اکنون علیرغم تمامی مشکلات، محاصره رژیم سوریه و فاشیسم دولت ترک، ما تا کنون خلقمان را محافظت کرده‌ایم. از این به بعد نیز به عنوان خودمدیریتی و حزب، به عنوان مبارزی در این خودمدیریتی، با تمامی امکانات و توان خود حفاظت از خلق را ادامه می‌دهیم. بر این باور هستیم که پیروزی از آن ما خواهد بود. چیزی که اکنون از ما خواسته می‌شود اینست که توصیه‌های سلامتی مسئولان این حوزه را اجرا کرده و تا جایی که مقدور است در خانه ها بمانیم. به رغم قلت امکانات ما، براین باوریم که تدابیر اتخاذ شده کنونی و تصمیمات خودمدیریتی می‌توانند سلامتی و پیروزی ما رقم بزنند.

صالح مسلم با اشاره به حمایت خلق‌های جهانی از خلق روژآوا در زمان حمله داعش اظهار داشت: در سطح جهانی از ما حمایت و پشتیبانی شد، در زمان مبارزه علیه داعش با ما همراه و همگام بودند. اکنون در تمام جهان افراد به دلیل شیوع این ویروس جان خود را از دست می‌دهند. ما با آنها ابراز همدردی می‌کنیم. اکنون آلام و مصایب ما در شمال-شرق سوریه با اروپا مشترک است. اما براین باورم که با سازماندهی و همکاری خلق‌ها پیروزی از آن ما خواهد بود. می‌توان نسبت به اینده و نتایج آن خوشبین بود. بعد از طی این دوران است که حکومت‌ها باید اهمیت بیشتری به سلامتی انسان‌ها داده و به جای جنگ و خونریزی باید به سلامت انسان اهمیت بدهند.