عملیات تندباد جزیر دوباره آغاز شد

فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیك در دیرالزور طی کنفرانسی خبری از سرگیری عملیات "تندباد جزیر" را اعلام کردند

فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیك در دیرالزور طی کنفرانسی خبری از سرگیری عملیات "تندباد جزیر" را اعلام کردند

 

شورای نظامی دیرالزور وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیك با برگزاری یک کنفرانس خبری اعلام کرد عملیات "تندباد جزیر" به منظور آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش دوباره از سرگرفته شده است. این عملیات در زمان هجوم ترکیه به کانتون عفرین در شمال سوریه متوقف شده بود.

 

لیلوا عبدالله سخنگوی شورای نظامی دیرالزور و احمد ابو خوله از فرماندهان این نیرو در یک کنفرانس خبری اعلام کردند عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه ضد بشری داعش که در بخاطر هجوم ترکیه به عفرین متوقف شده بود دوباره آغاز شد.

 

سخنگویان شورای نظامی دیرالزور که وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیك است اعلام کردند همه مناطقی که بازماندگان داعش در مناطق نزدیک به مرز عراق در آن مستقر شده اند با کمک ائتلاف بین‌المللی پاکسازی خواهند شد.

 

به گفته آنها، ارتش عراق نیز در عملیات پاکسازی مناطق شرقی دیرالزور همکاری خواهد کرد.

 

این کنفرانس خبری در حالی بود که ارتش سوریه بار دیگر مواضع نیروهای سوریه دمکراتیك در مناطق آزاد شدەی الزور را هدف حمله قرار داد.

 

نظامیان سوریه و نیروهای همپیمان آن از بعد از ظهر دوشنبه تا ساعات شب اقدام به توپباران و بمباران روستاهای الصالحیه، الحسینیه و الجنیه کردند.

 

ارتش سوریه دو روز قبل از آن نیز با انجام حملاتی چهار روستا را به تصرف خود درآورده بود اما نیروهای سوریه دمکراتیك، نیروهای مهاجم را دوباره از این روستاها بیرون راندند.