عملیات تندباد جزیر: در ۲۴ ساعت ۲۹ تبهکار کشته شده‌اند

​​​​​​​مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ تبهکار داعش کشته شده‌اند و مقدار زیادی اسلحه و مواد منفجره به دست مبارزان ما افتاده است

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ تبهکار داعش کشته شده‌اند و مقدار زیادی اسلحه و مواد منفجره به دست مبارزان ما افتاده است

 

مرکز اطلاع‌رسانی ق.س.د در این زمینه بیانیه ای منتشر کرد.

متن بیانیه به این شرح میباشد:

جبهه‌ی باخوز

میان مبارزان ما و تروریستهای داعش درگیری سنگینی روی داد که چندین ساعت به طول انجامید، در این درگیری‌ها تبهکاران از انواع سلاحها برای مقابله با مبارزان استفاده کردند، اما این امر مانع از پیشروی مبارزان نشد. علیرغم دشواری درگیریها مبارزان یک کیلومتر و نیم پیشروی کردند و ۵ مین کاشته شده توسط تبهکاران را خنثی کردند.

 

همچنین هواپیماهای ائتلاف سنگرهای تبهکاران را هدف قرار دادند که طی آن دو تبهکار کشته و یک مقر موشک اندازی تبهکاران نابود شد. همچنین جنگنده‌ها یک خودرو بمب‌گذاری شده را که تلاش می‌کردند به میان مبارزین بفرستند را منفجر کردند. تروریستها با بی‌کی‌سی و راکت‌های حرارتی به سنگرهای مبارزان حمله کردند که نتیجه‌ای نداشت.

 

هواپیماهای ائتلاف یک بار دیگر مقر تبهکاران را هدف قرار دادند و ۳ مقر آنها که از آنجا به مبارزان حمله می‌شد به کلی نابود شد. در این حمله تعدادی از تبهکاران کشته شدند و یک کارگاه که در آنجا خودروها بمبگذاری می‌شدند نیز نابود شد.

 

در ساعات پایانی شب مبارزان بر ضد مقرهای داعش در روستای مشارده عملیاتی انجام دادند. در این عملیات یک انبار مهمات منفجر شد و مبارزان یک کیلومتر پیشروی کردند.

 

در همه‌ی جبهه‌ها درگیری سنگین وجود دارد.

 

جبهه‌ی حجین

در این جبهه جنگ سختی در جریان است، تعدادی از تروریستها کشته شده‌اند. تروریستها در تلاشند تا به مبارزان حمله کنند. اما با پاسخ مبارزیت ما مواجه شده و مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند. در این جبهه جنگ گاه به گاه وجود دارد و تروریستها از سلاح سنگین و راکت‌های حرارتی استفاده می‌کنند.

 

آمار درگیریها

-۲٨ تروریست کشته شده‌اند

-یک مرکز پرتاب راکت‌های حرارتی، ۳ مقر تروریستها، یک کارگاه بمب‌گذاری خودرو و یک انبار مهمات منفجر شدند و یک خودرو بمبگذاری شده منفجر شد.

-یک دوشکای ۱۲.۵ با هزار گلوله، ۲۵ هزار گلوله بی‌کی‌سی، ۴ قلاده توپ‌انداز ١٢٠ م.م و ٢٠٠ گلوله توپ آن، ١٠٠ قلاده توپ. ۵ هزار گلوله‌ی کلاشینکوف، ٢ صندوق گلوله دوشکا ٢٣.م.م، ١٠ صندوق گلوله دوشکا ١۴.۵ م.م و یک صندوق گلوله دوشکا ١٢.۵ م.م

-۵ مین خنثی شد.

-هواپیماهای ائتلاف ۱۴ بار مواضع تبهکاران را هدف بمباران قرار دادند.