عملیات گریلاهای ه.پ.گ در هفتانین

ه.پ.گ اعلام کرد در چهارچوب عملیات اتقلابی جنگ هفتانین علیه اشغالگری در تپه‌ی دوپشک عملیاتی انجام داده‌اند و در نتیجه‌ی آن حداقل یک سرباز کشته شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر ه.پ.گ در مورد این عملیات بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرده است:

"۲ آگوست (١٢ مرداد) ساعات ۰۹:۵۰ و ۱۷:۰۰ نیروهایمان در چهارچوب عملیات انقلابی جنگ هفتانین در تپه‌ی دوپشک علیه ارتش اشغالگر ترکیه ۲ عملیات با قناس انجام داده است که در نتیجه‌ی آن حداقل یک سرباز کشته و یک سرباز نیز مجروح شده است.

ارتش اشغالگر ترکیه در ماههای ژوئن و ژوئیه در منطقه‌ی دورتیول هاتای دست به عملیات زد. در این دو ماه ۵ بار میان نیروهای ما و اشغالگران جنگ سخت درگرفت. در درگیری ۵ ژوئن، ۱۰ و ۲۱ ژوئیه، دستکم یک سرباز ترک کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده‌اند. در ۲۱ ژوئیه رفیقمان با کد سازمانی «جوان» تا آخرین گلوله علیه یگانهای دشمن جنگید و شهید شد. در آینده اطلاعات بیشتری در مورد رفیق شهیدمان برای افکار عمومی اعلام خواهد شد.

۲ آگوست ساعت ۱۴:۰۰ جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه منطقه‌ی کارکر منطقه‌ی زاپ از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا را بمباران کردند. در این بمباران آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

در همان روز ساعت ۱۵:۰۰ ارتش اشغالگر ترک مناطق باسرت، دیرسو و فندک از توابع کوهستان گابار شرنخ را بمباران کردند. این بمباران سبب ایجاد حریق در جنگلهای منطقه شد و حریق همچنان ادامه دارد.

۱ آگوست یک گروه از کنتراها در ماسیروی منطقه‌ی الباک استان وان، لباس نیروهای ما را به تن کرده و در روستاهلی ناله جان، دیرا، خاچکا، دیزه و لچکی دست به کار کنترا زده بودند. باید خلق ما در مورد این گروه‌ها هشیار باشند."