فرار جنایت‌کار رژیم ایران از آلمان/ هاشمی شاهرودی حکم اعدام دهها کودک را امضا کرده است

هاشمی شاهرودی، که برای مداوا در آلمان بسر می‌برد، مداوای خود را رها کرد و از این کشور گریخت

هاشمی شاهرودی، که برای مداوا در آلمان بسر می‌برد، مداوای خود را رها کرد و از این کشور گریخت

 

محمود هاشمی شاهرودی، رییس قوه‌ی قضاییه‌ی سابق و عضو شورای نگهبان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام کنونی، که در جریان اعتراضات خلق‌های ایران، جهت مداوای بیماری خود، به یکی از کلینیک‌های تخصصی در شهر هانوفر آلمان رفته بود، پس از اعتراض ایرانیان مقیم آلمان و شکایت یکی از نمایندگان پیشین حزب سبز آلمان در مورد اعدام بیش از ٢٠٠٠ نفر از کودکان، زنان و مردان ایرانی، به ناچار مدت درمان خود را نیمه‌تمام رها کرده و بصورت مخفیانه از آلمان گریخت.

 

شاهرودی که به دلیل تومور مغزی در کلینیک تخصصی دکتر سمیعی، بستری بود، از ترس معترضین بصورت مخفیانه و تحت تدابیر امنیتی، هانوفر را به مقصد هامبورگ ترک و بنا به نشریه‌ی "بیلد" آلمان، شاهرودی و همراهانش ساعت ١۴ بوقت اروپا، آلمان را به مقصد تهران ترک نموده است.

 

هر چند که شمار زیادی از فعالان مدنی و سیاست‌مداران آلمانی از شاهرودی شکایت کرده بودند و بنا به گفته‌ی دادستانی آلمان، برای شاهرودی تشکیل پرونده نیز شده بود، لذا مناسبات دیپلماتیک و اقتصادی ایران و آلمان مانع از محاکمه نمودن این جنایتکار در آلمان شد و بنا به گفته‌ی پلیس آلمان، مادامی که حکم جلب نامبرده صادر نشده، شاهرودی توانسته بدون هیچ ممانعتی از آلمان خارج گردد.

 

در این رابطه گروهی از ایرانیان نیز در فرودگاه هامبورگ بمنظور ممانعت از فرار شاهرودی اجتماع نموده بودند.

 

گروهی از ایرانیان در فرودگاه هامبورگ اجتماع کرده بودند با این هدف که مانع از فرار محمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه‌ قضائیه شوند. مینا احدی، فعال سیاسی از طریق شبکه‌های اجتماعی ایرانیان را به تجمع در فرودگاه هامبورگ فراخوانده بود. ایشان در گفت‌وگو با "رادیو زمانه" به نامه ریحانه جباری اشاره می‌کند که پیش از آنکه اعدام شود به هاشمی شاهرودی نوشته بود، موهایش در زندان در ۱۸ سالگی سفید شده است. این فعال سیاسی می‌گوید هدف از پیگرد قضائی هاشمی شاهرودی در آلمان این است که از فرصتی که پیش آمده برای نشان دادن نحوه عملکرد قوه قضائیه جمهوری اسلامی به جهانیان استفاده شود.

 

محمود هاشمی شاهرودی، از ٢۴ مرداد ١٣٧٨ تا ٢۴ مرداد ١٣٨٨ بمدت ١٠ سال رییس قوه‌ی قضاییه بود و در زمان ریاست وی بیشتر از دو هزار نفر [بنا به آمارهای رسمی] (هرچند که این آمار می‌تواند خیلی بیشتر باشد) که در میان آنان شمار زیادی از کودکان زیر سن قانونی و زنان و فعالان سیاسی از جمله "فرزاد کمانگر"معلم زندانی کُرد، شیرین علم‌هولی، علی حیدریان و فرهاد وکیلی و دهها زندانی سیاسی دیگر وجود داشتند، با دستور وی اعدام گردیدند.

 

هاشمی شاهرودی، ۶٩ ساله و متولد شهر نجف (عراق) می‌باشد.