فرستاده دانمارک: نظرات خودمان را در رابطه با منطقه به پارلمان دانمارک منعکس می‌کنیم

فرستاده حزب اتحاد قرمز- سبز دمکراتیک دانمارک از هلال احمر کورد، دفتر خودمدیریتی دمکراتیک منطقه جزیر و مرکز ارتباطات عمومی یگانهای مدافع زنان دیدار کرد.

فرستاده حزب حزب اتحاد قرمز- سبز دمکراتیک دانمارک (Enhedslisten) با ریاست سورن سوندرگارد از اعضای پارلمان دانمارک از هلال احمر کورد دیدار کرده و از سوی ریاست این موسسه، جمیله حمه و کمال درباز مورد استقبال قرار گرفت.

جمیله حمه وضعیت آوارگان منطقه گری سپی، عفرین و سریکانی را برای این هیات تشریح کرده و اطلاعات غلطی را که مراکز بین‌المللی در این رابطه منتشر کرده بودند تصحیح نمود. جمیله حمه در این نشست اعلام نمود که آوارگان غیر از هلال احمر کورد و خودمدیریتی روژآوا، از هیچ سازمان دیگری کمک دریافت نکرده‌اند.

جمیله حمه، رئیس هلال احمر کورد طی گفتگویی با آژانس خبری هاوار نیوز اعلام نمود که در نتیجه حملات ارتش ترک به منطقه، آنها از سلاحهای ممنوعه استفاده کرده و مراکز بهداشتی و درمانی روژآوا را نیز هدف قرار داده‌اند.

فرستاده دانمارکی همچنین از مرکز خودمدیریتی دمکراتیک در منطقه جزیر در عامودی نیز دیدار به عمل آورد. در این مرکز نیز، فرستاده دانمارکی از سوی ریاست مشترک مجلس اجرایی، طلعت یونس و نظیره گوریه و مجلس قانونگذار منطقه جزیره، حسین اعظم مورد استقبال قرار گرفت. طلعت یونس اعلام نمود که آنها در این نشست در رابطه با حمله ارتش ترک به شمال-شرق سوریه، سکوت مجامع بین‌المللی و وضعیت تبهکاران داعشی و زندانهای نیروهای سوریه دمکراتیک به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. در این نشست در رابطه با برگزاری دادگاه بین‌المللی در منطقه نیز گفتوگو شده است.

طلعت یونس در این رابطه اظهار داشت که ما در رابطه با اهمیت اتحادیه اروپا و دولت دانمارک و ایفای نقش از سوی آنها گفتگو نمودیم و اعلام نمودیم که دانمارک و اتحادیه اروپا می‌توانند با فرستادن نیروهای حافظ صلح مانع از حملات ارتش ترک شده و امنیت منطقه را تضمین و امکان بازگشت اوارگان را فراهم کنند.

این هیات از مرکز ارتباطات یگانهای مدافع زنان نیز دیدار کرده و نسرین عبدالله مسئول رسمی این یگانها و فرمانده شورای نظامی دیرالزور، لیلوا عبدالله از این هیات استقبال به عمل آوردند. نسرین عبدالله در این دیدار اظهار داشت که در منطقه شمال-شرق سوریه بعد از تجمع بسیاری از نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی مانند روسیه، آمریکا، ترکیه و ایران؛ رژیم سوریه وارد مرحله جدیدی شده است. تمامی این نیروها تلاش دارند تا منافع خود را در این منطقه دنبال کنند. نسرین عبدالله در این نشست اعلام نمود که یگانهای مدافع خلق و یگانهای مدافع زنان به حفاظت از غیرنظامیان می‌پردازند.

در این دیدارها، سورن سوندرگارت، عضو پارلمان دانمارک حمایت خود را از خودمدیریتی شمال-شرق سوریه مجددا اعلام داشته و در این خصوص اظهار داشت: وی و هیات همراه نظرات خود را در رابطه با وضعیت شمال-شرق سوریه به پارلمان کشور متبوع خود انتقال داده و خواستار حمایت و کمک‌رسانی به منطقه خواهد شد.