فرماندهی کل ق.س.د یاد و خاطره شهید سیپان را گرامیداشت

فرماندهی ق.س.د در بیانیه‌ای یاد و خاطره شهید سیپان عفرین را گرامی داشته و با آرمانهای وی تجدید میثاق کرده است.

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک در بیانیه‌ای کتبی یاد و خاطره انقلابی بزرگ و فداکار خلق کوردستان شهید سیپان عفرین را گرامیداشت.

در بیانیه آمده است:

"رفیق سیپان که سالها با رنج و جسارتی بزرگ در سنگرهای انقلاب کوردستان جای گرفته بود روز ٢٢ دسامبر (١ دیماه ١٣٩٨) به دلیل بیماری قلبی به شهادت رسید. رفیق سیپان اهل بخش مباتا در اقلیم عفرین بود. در سنین جوانی نسبت به وضعیت هر چهاربخش کوردستان و مبارزه خلق کورد به دانایی دست یافته و با نیرویی بی‌پایان به بخشی از مبارزه مقدس مبدل گردید. رفیق سیپان در سالهای طولانی انقلابی‌گری در مناطق بسیاری از کوردستان تا کوبانی، در تمامی سنگرهای مقاومت جنگید؛ با رنج و فداکاری عظیمی به سمبل اشتیاق و وطن‌دوستی مبدل گشت. تمام زندگی رفیق سیپان همچون زندگی یک مدافع طبیعت، وطن‌دوست، هنرمند، مبارز و انقلابی شناخته می‌شود. در هر منطقه‌ای که رفیق سیپان در آن جای گرفته است روحیه‌ای انقلابی، ایستاری ملیتان‌وار و دیدی هنری وجود داشته و به پیروزی دست یافته است. رفیق سیپان از آغاز زندگی انقلابی خویش در زمینه پیشرفت و توسعه صنعت دفاعی انقلاب پیشرفت‌های بزرگی را رقم زد. از توسعه و تجهیز تکنولوژی نظامی تا ابزارالات دفاعی، از تعمیر اسلحه تا تکوین رویه‌ها و شیوه‌های جنگ مدرن، با خلاقیت، رنج و فداکاری کمک بی‌مانندی را به مبارزه نمود. رفیق سیپان در انقلاب کوردستان هنر و انقلاب را با همدیگر عجین کرده و اثبات کرد که انقلابی‌گری را می‌توان با ضرافت یک هنرمند زیست.

در بسیاری از مناطق کوردستان، در هر سنگر مقاومت روژوا و در هر عرصه تکنیک نظامی رفیق سیپان اثری از خود به یادگار گذاشته است. با قهرمانی خویش از هر منطقه‌ای که در آن بسر برده است نامی به جا گذاشت. انقلابی جسور و فداکارِ عفرینِ قهرمان، حین انجام وظایف خویش روز ٢٢ دسامبر ٢٠١٩ در پی بیماری قلبی به شهادت رسید. ما به عنوان فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک یاد و خاطره شهید سیپان عفرین را با احترام و منتداری گرامی می‌داریم و شهادت وی را به خانواده ایشان، رفقا و تمامی خلق کوردستان تسلیت می‌گوییم. پیمان می‌بندیم به آرمانهای رفیق سیپان در مبارزه خویش جامه عمل بپوشانیم."

مشخصات رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: محمد حمو

   کد سازمانی: سیپان عفرین

   محل و سال تولد: مباتا (عفرین)

   نام مادر – نام پدر: جمیله- فهمی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٢ دسامبر ٢٠١٩/ دیرک