فرماندهی کل ی.پ.ژ: با عهدی که با آرین میرکان بسته‌ایم پایبندیم

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان (ی.پ.ژ) در بیانیه‌ای یاد و خاطره آرین میرکان را گرامی داشت و بر تداوم مبارزه علیه اشغالگران تأکید کرد.

متن بیانیه فرماندهی کل ی.پ.ژ به شرح زیر است:

"در ششمین سالگرد عملیات فدایی که توسط رفیق آرین میرکان در کوبانی انجام شد، ما یاد شهید آرین میرکان را گرامی می‌داریم. رفیق آرین میرکان با میهن دوستی، مسئله‌ی آزادی زنان را در فکر و جان خود قرار داده و در شرایط بسیار دشوار جنگ کوبانی، با عملیات فدایی خود در تمامی جهان شناخته شد. آرین به رمز زنان قهرمان کورد و سازماندهی زنان خاورمیانه تبدیل شد. رفیق آرین برای زنان و همه‌ی خلق‌ها به نقشه‌ی راه دفاع خاک و میهن تبدیل شد. برای خلق کورد که سال‌ها تحت سلطه اشغالگران قرار داشت به گامی برای آزادی تبدیل شد و برای دشمنان خلق کورد که منتظر مژده‌ی ورود به کوبانی بودند، به پاسخی محکم بدل شد. اینگونه رفیق ما آرین میرکان انتقام سختی از دشمنان کورد که طی سال‌ها هرگونه حمله، قتل‌عام و انکاری علیه خلق کورد انجام داده و همچنین از اردوغان و از تبهکاران داعش گرفت.

شخصیت رفیق آرین، شیوه‌ی زندگی وی و عملیات فدایی که انجام داد، برای نیروهای ما هر لحظه به نیرو و اراده تبدیل می‌شود تا ما هم مانند رفیقمان آرین به مبارزات ادامه داده و آنرا افزایش دهیم. تشکیل و بزرگتر شدن ی.پ.ژ از پیشاهنگان بزرگ خود مانند رِوان کوبانی، زهرا پنابر، دستینا قندیل، ژیان روژهلات، گولان باتمان و آرین میرکان الهام گرفت.

عملیات فدایی رفیق آرین میرکان در خلقی که با امید به آزادی زندگی می‌کردند، حس میهن‌دوستی را تقویت کرد و کوردها در هر چهار بخش کوردستان برای آنکه خود را به این جنگ برسانند به سمت کوبانی به راه افتادند. رفیق آرین با عملیات خود وجدان بشریت را بیدار کرد و در سرتاسر جهان صدها تن به ی.پ.گ و ی.پ.ژ پیوستند.

در مورد فاشیست بزرگ اردوغان و تبهکارانش، اگر امروز به دلیل قیامهای ۶-۸ اکتبر به ه.د.پ حمله کرده، آنها را دستگیر و شکنجه می‌کنند، شهروندان باکور کوردستان را از هلی کوپتر بیرون پرتاب می‌کنند، به زنان تجاوز می‌کنند، به این دلیل است که هنوز شکست خود در کوبانی را نپذیرفته‌اند. اردوغان خوب می‌داند که زنان کورد در هر شرایطی خود را سازماندهی می‌کنند و میدان را از لوث اشغالگران می‌گیرند. همچنین خوب می‌داند که روزی می‌آید که مبارزات آرینها کوردستان را آزاد می‌کند. به همین دلیل با هر روشی و از هر راهی به خلق ما حمله می‌کند. امروز نیز به طور مداوم در تلاس برای اشغالگری هستند. امروز به بهانه‌ی امنیت مرزها، دست به حفر خندق‌، احداث سنگرها و مقرهای جدید می‌کنند. این کارها هم با همکاری پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) انجام می‌شود. به همین دلیل ما از همه ی زنان و خلق خود می‌خواهیم که در مقابل این تلاش‌های اشغالگرانه به شدت واکنش نشان داده و بایستند.

ما به عنوان فرماندهی کل ی.پ.ژ به کارزار "روز آزادی فرا رسیده است" سلام و درود می‌فرستیم. ما به عنوان رهروان راه آرین میرکان می‌گوییم که؛ ما حصر، اشغالگری و فاشیسم را نمی‌پذیریم و برای آزادی رهبر آپو و میهن خود بر اساس عهدی که با آرین میرکان بسته‌ایم به مبارزات خود ادامه می‌دهیم و از این کارزار حمایت و پشتیبانی می‌کنیم."