فرمانده ی.پ.گ: عفرین، ویتنام ترکیه خواهد بود/ دومین ارتش بزرگ ناتو "وا" زده است

مانی عگید فرمانده یگانهای مدافع خلق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات اظهار کرد:"ترکیه به تکنولوژی خود پشت بسته است ما هم به اراده خود تکیه می‌کنیم.

مانی عگید فرمانده یگانهای مدافع خلق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات اظهار کرد:"ترکیه به تکنولوژی خود پشت بسته است ما هم به اراده خود تکیه می‌کنیم. ما نه برای مدتی کوتاه بلکه برای جنگی طولانی‌مدت خود را مهیا کرده‌ایم و عفرین را برای آنان به ویتنام مبدل خواهیم کرد.

 

ارتش ترکیه به بلوف‌های خود-همچون دومین ارتش بزرگ ناتو- ادامه می‌دهد و اینهمه در حالی است که در ٢٣ روز اخیر تلفات سنگینی را در خط مرزی متحمل شده است. مانی عگید در این گفت‌وگو به ارزیابی حملات رژیم ترکیه و مقاومت تاریخی عفرین می‌پردازد.

 

٣ ساعت طیب اردوغان به ٢٣ روز کشید

مانی عگید در آغاز به حمله هوایی و زمینی ارتش ترکیه و مزدوران آن از هر چهار سو به عفرین و مقاومت تکین ٢٢ روز مبارزان پرداخت. ایشان افزود:"رفقای ما تا این لحظه هم با روحیه قهرمانی علیه متجاوزان ایستاده‌اند. دولت ترکیه مدعی شد که در سه ساعت عفرین را اشغال می‌کند، سه ساعت به سه روز، سپس به سه هفته و اکنون در بیست‌وسومین روز هم ارتش ترکیه درجا می‌زند. مقاومت در هر چهارسوی عفرین ادامه دارد. رفقا در سنگرها به وظیفه خود برای دفاع از عفرین عمل می‌کنند. دومین ارتش بزرگ ناتو با همراهی داعشی‌های فراری و تبهکاران القاعده از نا افتاده‌اند."

تنها دلخوشی آنان تکنولوژی است، اما ما به اراده خود تکیه کرده‌ایم

این فرمانده ی.پ.گ با یادآوری اینکه مبارزان با تکیه بر اراده خود علیه تکنولوژی پیشرفته می‌جنگند و به پیروزی می‌رسند افزود:"ارتش ترکیه ومزدوران آن اکنون در مرزها درجا می‌زنند. بیشترین پیشروی آنان در طول ٢٣ روز یا ٣ کیلومتر یا پنج کیلومتر بوده است. تازه این مقدار را هم با تکنولوژی [هواپیماهای جنگنده، هلی‌کوپترهای نظامی پیشرفته، تانک و توپ] توانستند به چنگ آورند. تصور کرده‌اند که با ابزارالات تکنیکی می‌توان در برابر اراده نستوه جنگید. اما واقعیت نشان می‌دهد که تکنیک در مقابل اراده چیزی نیست. آنها با اسلحه‌های پیشرفته خود و ما هم با اراده خود، به جهان نشان می‌دهیم کدامیک پیروز می‌شود."

 

این اراضی برای آنان به ویتنام مبدل می‌شود

مانی عگید در ادامه تأکید کرد که پوزه رژیم ترکیه را در عفرین به خاک می‌مالند و در واقع عفرین، ویتنام ارتش ترکیه است. عگید افزود:"اردوغان تمام تبهکاران و نژادپرست‌ها را دور خود گرد آورده و درصدد اشغال عفرین است. برای ما این نبرد همچون جنگ ویتنام است. سوگند می‌خوریم که تا آخرین نفس از عفرین در مقابل اشغالگران بأیستیم. شکست رژیم ترکیه در عفرین نقطه پایان آنان خواهد بود. رژیم ترکیه در هر نقطه‌ای از کردستان کردها را هدف قرار داده است، اما جایی که ترکیه در آن شکست تاریخی خود را به چشم خواهد دید عفرین است. عفرین را به ویتنام دومین ارتش بزرگ ناتو مبدل می‌کنیم."

 

فراخوان برای مشارکت در صفوف مقاومت

ایشان با اظهار این واقعیت که شرایط تاریخی حساسی در پیشروی کردها است و این مرحله نیاز به انسجام ملی دارند افزود:"خاورمیانه، بخصوص سوریه و علی‌الخصوص عفرین به گره کوری مبدل شده است. حساب‌های سیاسی پلیدی روی عفرین صورت می‌گیرند، به همین دلیل از خلق کرد و تمام آزادیخواهان می‌خواهیم که به صفوف مقاومت بپیوندند. مقاومت در عفرین مقاومت شرافتمندانه‌ و همزمان مقاومت برای دفاع از ارزشهای انسانی است."

 

خود را برای جنگی دراز مدت مهیا کرده‌ایم

فرمانده مانی عگید در رابطه با سطح آمادگی برای مقابله با اشغالگران گفت:"ما در روستاها و بخش‌های عفرین خود را برای جنگی حداقل یکساله آماده کرده‌ایم. ما منتظریم تا استقبال خوبی از آنان کنیم. ٢٢ روز گذشت و در مناطق مرزی وا زده‌اند. بیشترین پیشروی آنان ۵ کیلومتر بوده است. این پیشروی را هم با بکارگیری ابزارالات پیشرفته نظامی کسب کرده‌اند. هیچ نقطه‌ای را با جسارت و نیروی خود کنترل نکرده‌اند. ما تأکید می‌کنیم که در آمادگی کامل هستیم. تمام تدارکات به پایان رسیده است و اکنون برای جنگی چندین ساله آماده‌ایم."

 

هر کس شاهد این مقاومت تاریخی خواهد بود

مانی عگید گفت:"لازم است که هر کس مقاومت بزرگ عفرین را شاهد باشد. این مقاومت سطح مقاومت‌های استالینگراد و ویتنام است. جهانیان با چشم خود شاهد این مقاومت خواهند بود". ایشان در پایان گفت:"دومین ارتش بزرگ ناتو طی بیست و دو روز در عرصه بسیار کوچکی وا زد. همگی جهانیان باید بدانند که اینجا نبردی برای انسانیت صورت می‌گیرد. شرافت و کرامت انسان است که می‌جنگد و تا آخرین نفس به مقاومت ادامه می‌دهیم."