قامشلو در اول مه؛ این سیستم اشغالگر را از بین خواهیم برد

در شهر قامشلو صدها تن در میدان نوروز تجمع کرده و ۱ مه روز جهانی کارگران را جشن گرفتند

صدها هم وطن شهر قامشلو روژاوای کردستان در میدان نوروز روستای هیمو با شعار "با تلاش جوامع دمکراتیک عفرین را آزاد خواهیم کرد و همراه رهبر آپو با آزادی زندگی خواهیم نمود" ۱ مه را جشن گرفتند.

 

میدان محل مراسم توسط نیروهای آسایش داخلی محافظت می‌شد و همچنین نیروهای راهنمایی و رانندگی و نیروهای امداد و نیروهای هلال احمر کرد در محل حاضر بودند. در این مراسم نهادها و سازمانهای کرد، عرب، سریانی و ارمنی با لباسهای ملی خود و همچنین مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ حضور داشتند.

 

محل برگزاری مراسم با تصاویر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، لیلا گوون، تصاویر شهیدان ق.س.د در شمال و شرق سوریه، ی.پ.گ، ی.پ.ژ و پرچم کمیته‌ی زحمتکشان اقلیم جزیر، پرچم‌ کنگره زنان ستار و پرچم جنبش جامعه‌ی دمکراتیک تو-دم مزین شده بود.

 

مراسم با یک دقیقه سکوت در احترام به شهیدان راه آزادی آغاز شد. سپس رئیس مشترک کمیته‌ی زحمتکشان قامشلو لیلا میو این روز را به همه‌ی کارگران تبریک گفت. وی اعلام کرد، "با هدف ایجاد برابری، صلح و امنیت، مبارزات زحمتکشان ۱۳۳ سال را سپری کرد. در شیکاگو تا به امروز این مبارزات همچنان ادامه دارد. در مرحله‌ی سالهای طولانی ناآرامی در سوریه برای آزادی خاک و هموطنانمان و شکست اشغالگران مبارزات بزرگی انجام دادیم و قربانیان بسیاری دادیم. ما به هیچ وجه اشغالگری در خاکمان را نمی‌پذیریم. دولتهای اشغاگر می‌خواهند ما را از سرزمینمان دور کنند و آنرا اشغال کنند، ما هم برای رهاسازی عفرین مبارزه علیه آنها را ارتقا خواهیم داد."

 

عضو شورای رهبری کنگره‌ی ستار در شهر قامیشلو هاجر حسن طی سخنانی اظهار کرد؛ "امروز در روز بسیار مهمی روز کارگر را جشن میگیریم."با مقاومت و مبارزات اعتصاب‌کنندگان که با پیشاهنگی لیلا گوون دست به اعتصاب غذا زده‌اند و آغاز روزه ی مرگ فعالین و مقاومتگران، همچنین ادامه مبارزات جامعه‌ی دمکراتیک این روز را گرامی می‌داریم. ما با روح ۱ مه رهبر آپو را آزاد خواهیم کرد. اراده‌ی خلق‌های دمکراتیک همه‌ی سیستمهای اشغالگر را نابود خواهد کرد."

 

بوتان هساف و جمیل احمد هم در مورد ۱ مه اشعاری را تقدیم کردند. سپس گروه بوتان، گروه دیرک و گروه سازکار کارهای خود را اجرا نمودند. مراسم با اجرای موسیقی و پایکوبی پایان یافت.