ق.س.د: از سوریه درخواست داریم تا خودمدیریتی روژآوا و شمال سوریه را به رسمیت بشناسد

نشست سالانه نیروهای سوریه دمکراتیک با انتشار بیاینه‌ای خاتمه نشست خود را  اعلام نمود. در بیانیه پایانی از حکومت سوریه خواسته شده است تا نیروهای سوریه دمکراتیک و خودمدیریتی روژآوا و شمال سوریه به رسمیت شناخته شوند.

   با مشارکت ۶٠٠ عضو واحدهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ ، جیش السوار، هنگهای الشمال الدمکراتیک، جبهه الاکراد، شورای نظامی سریانی و سنادید، و نیز مهمانانی از رهبری خودمدیریتی شمال و شرق سوریه ، احزاب و نهادهای زنان و دیگر عناصر تشکیل دهنده نیروهای سوریه دمکراتیک در شمال و شرق سوریه با شعار 'از پایان دادن به تروریسم به سوی ایجاد ثبات' در مرکز فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک در حسکه نشست سالانه خود را برگزار نمود.

   خبرنگاران در طول برگزاری این نشست از پوشش خبری آن منع شده بودند. بعد از پایان این نشست، بیانیه پایان این نشست در جمع خبرنگاران از سوی سخنگوی دفتر مطبوعاتی نیروهای سوریه دمکراتیک، مصطفی بالی قرائت شد. بیانیه پایانی این نشست بدین شرح است:

   در این مقطع تاریخی ما نیروهای سوریه دمکراتیک نشست خود را به منظور ایجاد مبنایی برای  ایجاد طرحهای مناسب در آینده و مبارزه برای تحقق پیروزی نهایی علیه سازمان تروریستی داعش و ایجاد ثبات و امنیت در مناطق شمال و شرق سوریه برگزار کردیم. هدف دیگر از برگزاری این نشست تقویت و تحکیم نیروهای سوریه دمکرات و ایجاد یک سوریه دمکراتیک، آزاد و متنوع بوده است.

​​​​​​​   به رغم آنکه در ابعاد نظامی ضربات سنگینی بر سازمان تروریستی داعش وارد آمد و این سازمان در عرصه‌ی جغرافیایی از میان رفت، اما خطر و تهدیدات آن بر امنیت و آرامش و ثبات خاتمه نیافته است و آینده خلقمان، شهرهای ما و تمامی جهان را با تهدید مواجه می‌نماید. بر این اساس نبرد علیه این سازمان تروریستی از دوره قبل نیز دشوارتر شده است. زیرا تاکتیکهای جنگی تغییر یافته و هسته‌های مخفی در میان غیر نظامیان حضور دارند. در زمانی که ما بر از ریشه کندن این هسته ها تاکید می‌کنیم، بر اهمیت نیروهای بین‌المللی  ائتلاف که با ما در این نبرد همگام بودنده‌اند نیز تاکید داشته و امیدواریم تا زمان پیروزی نهایی کمکهای لازم را در اختیار ما بگذارند.

​​​​​​​   در برهه ای که مبارزه علیه سازمان تروریستی داعش وظیفه اصلی ما به شمار میرود، پیش از این ما اعلام داشته بودیم که دولت ترک عفرین را اشغال کرده و تلاش می‌کند جبهه جدیدی را علیه نیروهای ما گشوده و این مساله تاثیر منفی را بر پیشرفتهای ما در نبرد و مبارزه ما علیه سازمان داعش داشته است. امروز بار دیگر ما تکرار می‌کنیم که دولت ترک تلاش می‌نماید تا جبهه جدیدی را علیه نیروهای ما بگشاید، این مساله از تاثیر منفی و بزرگی بر مبارزه مشترک ما با ائتلاف بین‌المللی علیه سازمان تروریستی برخوردار است. به این منظور از تلاشهای ایالات متحده آمریکا به منظور دست‌یابی به شکلی از توافق برای ایجاد مکانیزم حفظ امنیت و ثبات مناطق مرزی حمایت می‌کنیم.

​​​​​​​   ما در نشست سالانه خود تاکید نمودیم که به منظور موفقیت توافق بین آمریکا و دولت ترک، هر آنچه را که بر عهده ما باشد اجرا خواهیم نمود. نیز بر پیمانی که برای بازگشتن اهالی عفرین به موطن خود بسته‌ایم بار دیگر تاکید می‌نماییم و بر این باوریم که بدون تحقق این مساله، صلحی دائمی در سوریه صورت نخواهد پذیرفت.

​​​​​​​   بدینوسیله بار دیگر از حکومت سوریه می‌خواهیم که باید به منظور یافتن راه حلی مناسب برای وضعیت شمال و شرق سوریه در مجموع و خصوصا مساله کرد و به رسمیت شناختن تمامی عناصر تشکیل دهنده خلق سوریه بر مبنای تنوعات آن اقدام نماید. از سوی دیگر از حکومت می‌خواهیم که دیالوگ سوری- سوری، مذاکره با رهبری خودمدیریتی دمکراتیک را بر مبنای به رسمیت شناختن این رهبری و ویژگی نیروهای سوریه دمکراتیک قبول کرده و تمامی حقوق خلق کرد، سریانی و آسوری را در چارچوب یک سوریه دمکراتیک، متنوع و نه متمرکز را به رسمیت بشناسد.

​​​​​​​   ما به عنوان نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام میداریم که بر مبنای اوضاع و شرایط موجود در طول یکسال گذشته به سازماندهی مجدد نیروهای خود دست زده‌ایم. از طریق ایجاد شوراهای نظامی منطقه‌ای در تمامی بخشها و مناطق در این راستا قدمهای بزرگی را برداشته‌ایم. از سوی دیگر دست به ایجاد نهادها و نیرهای متخصص ویژه نیز زده‌ایم.

​​​​​​​   امروز در این نشست از طریق ایجاد شورای نظامی عمومی بار دیگر بر تداوم فرایند بازتاسیس و سازماندهی مجدد نیروهای سوریه دمکراتیک تاکید نمودیم. تمامی شوراهای نظامی ما در منطقه تحت لوای این شورا گرد هم خواهند آمد. ما نهادهای نظامی عالی را به منظور گسترش امور نهادهای نظامی در تمامی مناطق و بخشها ایجاد نموده‌ایم. اساسنامه ها ما بر مبنای معاهدات و توافنامه های بین المللی هستند.

​​​​​​​   در پایان ما به عنوان نیروهای سوریه دمکراتیک از تمامی افرادی که در نشست سالانه ما  در نمایندگی های شورای نظامی سوریه دمکراتیک حضور بهم رسانیدند، از احزاب سیاسی، نهادهای دمکراتیک و ائتلاف بین‌المللی تشکر می‌نماییم. امیدواریم که امنیت خلق ما، میهن ما و تمامی جهان تامین گردد.