ق.س.د: تمام استان دیرالزور از چنگال داعش آزاد شد

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که استان دیرالزور به تمامی آزاد شده است

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که استان دیرالزور به تمامی آزاد شده است

 

در بیانیه فرماندهی ق.س.د آمده است:

"کارزاری که برای آزادسازی شهرک دشیشه از ٣ ژوئن ٢٠١٨/ ١٣ خرداد سال جاری با همکاری ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی برای تأمین امنیت و محافظت از آسایش امنیت مرزهای سوریه-عراق و همچنین آزادسازی روستاهای اطراف حسکه از چنگال تبهکاران داعش آغاز شده بود، با موفقیت به نتیجه رسید.

 

عملیات از دو محور شدادی و هوله آغاز شد و مساحتی به وسعت ٧ هزار و ١٣۶ کیلومتر مربع و به طول ١٩١ کیلومتر در مرز سوریه با عراق به اضافه شهرک دشیشه و تمام روستاهای آن منطقه آزاد شد. همچنین روستاهای حومه شهرک الثوار و مرکده واقع در کناره رودخانه خابور و دروازه مرزی تل سفوک آزاد شد. نیروهای ما به مناطق تحت کنترل ارتش عراق در خاک عراق رسیدند و اینگونه تمام خاک استان دیرالزور از چنگال داعش آزاد شد.

 

مبارزان ما صدها غیرنظامی را نجات داده و صدها شهروند غیرنظامی دیگر را که در روستاهای تحت اشغال بودند پس از نجات به مناطق امن منتقل کردند.

 

مبارزان چندها میدان مین تبهکاران داعش را کشف و از سوی یگان‌های ویژه خنثی‌سازی پاکسازی کردند. همچنین چندین تونل داعش کشف و منهدم شدند.

 

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش فعالانه از آسمان و زمین در این جنگ مشارکت کرده و ضربه‌های مرگباری را بر تبهکاران و مواضع آنان وارد کردند. اینگونه منطقه به تمامی آزاد شد و مهمات و اسلحه‌های تبهکاران به کنترل نیروهای ق.س.د درآمد.