ق.س.د: در ۲۳ روز مقاومت تاریخی عفرین، ٨۶۲ نظامی ترکیه و تبهکار آن ازپای درآمده‌اند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک‌ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی بیلان ۲۳ روز جنگ در عفرین را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک‌ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی بیلان ۲۳ روز جنگ در عفرین را اعلام کرد

 

ق.س.د در این بیانیه تصریح کرده که در جریان درگیری‌های ۲۳ روز، ۱٨۰ غیرنظامی شهید و ۴۱۳ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. همچنین ۹٨ مبارز ق.س.د به شهادت رسیده‌اند و ٨۶۲ نظامی ترکیه و تبهکارانش به هلاکت رسیده‌اند.

 

بیانیه‌ی مرکز اطلاع‌رسانی ق.س.د به شرح زیر است:

"حمله‌ی ارتش اشغالگر ترکیه و گروه‌های تندروی وابسته به آن علیه مناطق عفرین در ساعت ۱۷ روز بیستم ژانویه ۲۰۱٨ (٣٠ دی‌ماه ١٣٩۶) آغاز شد و تا امروز (١٢ فوریه/ ٢٣ بهمن) نیز ادامه دارد. نتایج درگیری‌ها از روز اول تا اکنون چنین است:

 

غیرنظامیانی که به شهادت رسیده‌اند

ارتش اشغالگر ترکیه با بهره‌گیری از هواپیماهای جنگنده، راکت، تانک و انواع سلاح‌های سنگین دیگر محل سکونت غیرنظامیان را هدف قرار داده است. در نتیجه‌ی این حملات ۱٨۰ شهروند غیرنظامی که در میان آنان دهها زن، دهها کودک و دهها سالمند نیز وجود دارد، به شهادت رسیده‌اند. اسامی تمامی این افراد در بیمارستان آورین شهر عفرین به ثبت رسیده است.

 

غیرنظامیانی که زخمی شده‌اند

در نتیجه‌ی حملات ارتش ترکیه تاکنون ۴۱۳ شهروند غیرنظامی از جمله صدها کودک و زن زخمی شده‌اند. اسامی تمامی زخمی‌ها در بیمارستان آورین محفوظ است

 

مبارزانی که علیه غاصبان مقاومت کردند و قهرمانانه به شهادت رسیدند

در جریان مقاومت قهرمانانه و جنگ روبرو که مبارزان ما علیه اشغالگران ترک و مزدوران آنان به عمل آورده‌اند، ۹٨ تن از مبارزان ما به شهادت رسیده‌اند.

 

تلفات بسیار سنگین دشمن

در نتیجه‌ی حمله و عملیات‌‌های نیروهای ما، ٨۲۶ نظامی ارتش ترکیه و تبهکاران اجیری آن از پای درآمدند. این آماری‌ست که توسط مبارزان ما به ثبت رسیده است.

 

حملات هوایی

ارتش اشغالگر ترکیه ۶۶٨ حمله‌ی هوایی و بمباران‌های کورکورانه را علیه مناطق مسکونی غیرنظامیان ترتیب داده است. مراکز خدماتی شهرها و روستاها، مراکز توزیع و پمپاژ آب آشامیدنی، دبستان‌ها و مرغداری‌ها هدف قرار گرفته‌اند.

 

حملاتی که با هلیکوپتر انجام گرفته‌اند

نیروهای دشمن ۱۶ مرتبه با هلیکوپتر حمله ترتیب داده است که تمامی این حملات علیه مناطق غیرنظامیان و مراکز خدماتی منطقه بوده است.

 

توپباران با سلاح‌های سنگین

ارتش غاصب ترکیه و مزدوران اجیری آن، دو هزار و ۶۴۵ مرتبه با تانک‌ها و انواع سلاح‌های سنگین به عفرین حمله ترتیب داده است.

 

درگیری تن به تن

نیروهای ما ۴۰۹ مرتبه با نیروهای دشمن درگیری رو‌در‌رو داشته است. در جریان ۱۰٨ درگیری از کل این درگیری‌ها، نیروهای دشمن در جنگ سختی گیر افتاده بودند که نتیجه‌ی آنها به دست نیامده‌ است.

 

ساقط کردن هلیکوپترهای جنگنده

نیروهای ما از آغاز حملات علیه عفرین تا کنون دو فروند هلیکوپتر ارتش ترکیه را ساقط کرده‌اند. یکی از این هلیکوپترها از نوع کبرا و دیگری از نوع سیکورسکی بوده که برای انتقال نظامیان به‌کار می‌رفته است. در هر دو هلیکوپتر ۱۱ نظامی ارتش ترکیه که در میان آنها فرمانده‌‌ی نظامی نیز وجود دارد، به هلاکت رسیده‌اند.

 

نیروهای ما همچنین یک پهپاد تجسسی از نوع درُن و یکی دیگر از نوع بیرقدار را ساقط کرده‌اند.

 

تانک‌ها و خودروهای زرهی‌ای که منهدم شده‌اند

نیروهای ما تعداد ۵۱ ابزارآلات جنگی ارتش ترکیه از قبیل تانک، خودروی زرهی و نظامی را منهدم کرده‌اند. نیروهای ما همچنین به ۱۵ خودروی نظامی که در میان آنها تانک و خودروی زرهی نیز وجود دارد، آسیب رسانده‌اند."