ق.س.د: چهل و شش تبهکار از جمله چهار سرکرده آنان به هلاکت رسیدند

نیروهای ق.س.د در تازه‌ترین دور عملیات  تندباد جزیر سه روستا و هفت مزرعه دیگر را از لوث تبهکاران آزاد کردند

نیروهای ق.س.د در تازه‌ترین دور عملیات  تندباد جزیر سه روستا و هفت مزرعه دیگر را از لوث تبهکاران آزاد کردند

 

 مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای از تداوم پیشروی مبارزان در عملیات گردباد جزیر خبر داده است.

ق.س.د اعلام کرده است که مبارزان از دو محور به پیشروی علیه تبهکاران ادامه می‌دهند. مبارزان توانسته‌اند از محور شدادی هفت کیلومتر پیشروی کرده و سه روستا و هفت مزرعه را آزاد کرده‌اند.

 

در همین محور درگیری سنگینی مابین مبارزان و تبهکاران در روستای کلب روی داده است. چندین تبهکار کشته شده‌اند و یک موتورسیکلت متعلق به تبهکاران منهدم شده است. از سوی دیگر میدان مین تبهکاران در روستای میرجان هم کشف شده است. یگان خنثی‌سازی مین نیروهای ق.س.د فعالیت خود را در این میدان آغاز کرده‌اند. در این روستا تونل متعلق به عناصر داعش از سوی مبارزان کشف شد و در درگیری سهمگینی که در این منطقه روی داده است ۴۶ تبهکار از جمله ۴ سرکرده داعشی به هلاکت رسیده‌اند. ق.س.د خاطرنشان کرد که در این حملات دو مبارز زخمی شده‌اند که وضعیت آنان رو به بهبودی است.

 

از سوی دیگر پیشروی‌ها از محور هوله هم ادامه دارد. مبارزان در این محور هفت کیلومتر و پانصد متر دیگر از مناطق تحت اشغال داعش را بازپس گرفته‌اند.

 

ق.س.د در رابطه با همکاری نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که در عملیات مذکور نیروهای ائتلاف، سه بار حمله راکتی، ٢١ بار با بمباران و ۴٧ بار هم با حملات توپخانه‌ای مواضع داعش را هدف قرار داده‌اند.