ق.س.د: ۶۵١ تبهکار داعش در یکماه گذشته کشته شدند

​​​​​​​نیروهای سوریه دمکراتیک بیلان درگیری‌های یک ماه با تبهکاران داعش را در آخرین مرحله کارزار تندباد جزیر منتشر کرده و می‌گوید طی ٣٠ روز گذشته ۶۵١ داعشی کشته شده و ۶ تن به اسارت مبارزان درآمده‌اند

مرکز اطلاع‌‌رسانی ق.س.د آمار مربوط به نبردهای ٣٠ روز گذشته مبارزان در فاز پایانی تندباد جزیر که به عنوان "نبرد پایان دادن به ترور" نامگذاری شده را منتشر کرده است.

 

بنابه این گزارش مبارزان ۵٨ بار به جنگ رودر رو با تروریست‌ها پرداخته‌اند، نیروهای ائتلاف بین‌المللی هم با ٢١۵ حمله هوایی و ١٧ حمله توپخانه‌ای مواضع تبهکاران را هدف قرار داده‌اند. طبق گزارش کشته شدن ۶۵١ تبهکار داعش محرز شد و اجساد ١٧ تبهکار به دست مبارزان افتاده است. طی این مدت با پیشروی ۴٠ کیلومتر مربع و آزادسازی سه روستای باخوز، الشجله و موزان، ٣٧٠ موضع تبهکاران داعش به کنترل مبارزان درآمده است.

 

ق.س.د از نجات صدها غیرنظامی در خلال عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش و انتقال و اسکان آنان در مناطق امن خبر داده است. همچنین دو ایزدی اسیر داعش نجات داده شده‌اند، هویت دو ایزدی ایناس رشو ١٢ ساله اهل خانه‌سور- شنگال و ملکو خدر ۴٠ ساله اهل کوچر- شنگال اعلام شده است.

 

در این بازه زمانی ٢۴۶ مین کارگزاری شده تبهکاران داعش خنثی شده است.

 

ق.س.د خاطرنشان کرده است که در نبردهای یک ماه گذشته ٣٧ مبارز حین مقاومت قهرمانانه به شهادت رسیده‌اند.