محمد ابو عادل: در برابر هجوم نظامی احتمالی ترکیه دفاع خواهیم کرد

محمد ابو عادل، فرمانده کل شورای نظامی منبج در گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام کرد نیروهای آنها اجازه نخواهند داد نیروی دیگری در امور منبج دخالت کند. او گفت اگر مورد حمله قرار بگیرند بطور متقابل پاسخ خواهند داد

محمد ابو عادل، فرمانده کل شورای نظامی منبج در گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام کرد نیروهای آنها اجازه نخواهند داد نیروی دیگری در امور منبج دخالت کند. او گفت اگر مورد حمله قرار بگیرند بطور متقابل پاسخ خواهند داد.

محمد ابو عادل، فرمانده کل شورای نظامی منبج در واکنش به خبرهای مربوط به ورود نیروهای ترکیه به شهر منبج در شمال سوریه اعلام کرد پیش از این در یک جلسه مشترک با شرکت نمایندگان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در پایگاه اینجرلیک ترکیه به ادعای مقامات آنکارا در مورد تسلط نیروهای سوریه دمکراتیك بر منبج پاسخ داده شده است.

 

او گفت: ما به مقامات ترکیه اعلام کردیم که منبج توسط اهالی این شهر اداره می شود. اما ترکیه با این ادعا که در منبج آرامش و امنیت وجود ندارد، قصد دارد شهر ما را اشغال کند؛ مانند همان کاری که در شهرهای دیگر سوریه نظیر جرابلس، باب و عفرین انجام دادند.

 

ابو عادل خاطرنشان کرد پس از آزادسازی منبج از چنگ داعش، مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیك و ی.پ.گ از این شهر عقب نشینی کردند و فقط یک تیم مشاوران ی.پ.گ برای آموزش نیروهای شورای نظامی منبج در شهر باقی مانند، اما این مسئولیت اکنون به ائتلاف بین المللی واگذار شده است.

 

او با تقدیر و تشکر از ی.پ.گ و نیروهای سوریه دمکراتیك گفت اگر آنها نبودند منبج همچنان در اشغال گروه ضد بشری داعش بود که از کمک‌های حکومت ترکیه برخوردار بودند.

 

فرمانده شورای نظامی منبج، دفاع در برابر هرگونه حمله احتمالی به منبج را وظیفه این نیرو و مردم شهر دانست و گفت هیچکس حق ندارد در اموری که مردم منبج در دست گرفتەاند دخالت کند.

 

محمد ابو عادل در رابطه با موضع ائتلاف بین المللی درباره تهدیدهای ترکیه نیز تأکید کرد ائتلاف قول داده که با هجوم به منبج و ورود نیروهای بیگانه به آن مخالفت کند