ملاقات لیلاهای انقلابی در آمَد؛ لیلای فلسطین دستان لیلای کردستان را فشرد

​​​​​​​لیلا خالد به نمایندگی جبهه رهایی‌بخش خلق فلسطین از لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک که در اعتصاب غذا بسر می‌برد ملاقات به عمل آورد

لیلا خالد عضو مرکز رهبری جبهه رهایی‌بخش خلق فلسطین به دیدار لیلا گوون رییس مشترک ک.ج.د و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ که در محکومیت حصر اوجالان در اعتصاب غذا بسر می‌برد رفت. لیلا خالد همراه با عایشه گوک‌کان عضو جنبش زنان آزاد و صالحه آیدنیز پارلمانتار آمدِ ه.د.پ مورد استقبال قرار گرفتند.

 

لیلا گووَن اعلام کرد که به دلیل شرایط جسمی قادر نیست زیاد سخن گوید.

لیلا گووَن با خیرمقدم به لیلا خالد گفت:"خوش آمدید، بسیار من را خوشحال کردید، نام شما همیشه در مبارزه آزادیخواهی کردها جای داشته است. از اینکه نمی‌توانم زیاد سخن بگویم پوزش می‌خواهم، خلق کرد و خلق فلسطین برحقند. ما یقینا روزی به پیروزی می‌رسیم،. جهان در سده ٢١ صدای خلق کرد و خلق فلسطین را نمی‌شنود. آقای اوجالان ٢٠ سال است که به تنهایی در حصر قرار داده شده، مدافعان حقوق بشر پس کجایند؟ چرا صدای آنها شنیده نمی‌شود."

 

از آمدنت بسیار خشنود شدم. جنگ در جهان را ما زنان شروع نکردیم. اما این جنگ را ما متوقف خواهیم کرد. ما امروز هم به مقاومت ادامه می‌دهیم. ما دو لیلا دست در دست همدیگر می‌توانیم به پیروزی دست یابیم. نباید کسی از ما بخواهد به اعتصاب غذا پایان دهیم. باید به ظالمان بگویند که دست از زورگویی و ستم بردارند. اگر در این راه جان خود را از دست دهیم برای من مایه شرف است. اگر برای خلقم گامی بردارم برای من مایه سربلندی است."

 

لیلا خالد: تو باید زنده بمانی

لیلا خالد هم گفت؛ "از دیدارت بسیار خوشحالم، می‌خواهیم که همراه با ما به این مبارزه ادامه دهی. اگر تو با ما باشی نیرومندتر خواهیم بود. دبیر کل جنبش برایت سلام فرستاد، او اکنون در زندان است. رفقای ما می‌گویند که باید نیرومند باشی، ما از وی حمایت می‌کنیم.

 

ملاقات با تو برایم مایه افتخار است. ما همگی زنان مقاومتگری هستیم. برای آینده بایست زنده بمانیم. باید راه سربلندی و آزادی را پی گیریم. راهی که به آزادی خلق‌هایمان ختم شود. صدای ما به بسیاری از نقاط جهان رسیده است."

 

لیلا خالد و هیئت همراه سپس به دیدار درسیم داغ، طیب تمل و مراد ساری‌ساچ پارلمانتار ه.د.پ خواهند رفت که از سوم مارس در دفتر مرکزی حزب دمکراتیک خلق‌ها به اعتصاب غذای نامحدود دست زده‌اند.