"می‌جنگم برای پایان جنگ"

چکدار کوبانی که ۳۵۰ کیلومتر از خانه‌ی خود دور است و با داعش می‌جنگد، می‌گوید،" در این چهار سال حتی یک روز هم از جنگ خوشم نیامده است. اما من میجنگم تا جنگ پایان یابد"

چکدار کوبانی که مبارز ی.پ.گ است، مدت ۴ سال است که با داعش می‌جنگد. او اهل کوبانی است. زمانی که در صبح ژوئن ۲۰۱۵ داعش به کوبانی حمله کرد و بیشتر از ۳۰۰ زن و کودک و سالمند را کشت، چکدار ۱٨ سال سن داشت. چکدار می‌گوید:"آن زمان من تصمیم گرفتم که یک مبارز باشم و تا یک داعشی زنده باشد من بر علیه آنها بجنگم".

 

داعش اکنون در یک منطقه به وسعت ۳ کیلومتر مربع محاصره شده است. همه می‌دانند که داعش در حال نابودی است.

 

چکدار کوبانی در چهارچوب عملیات "پایان ترور" در شهرهای منبج، رقا، طبقا، گرسپی و در این اواخر در دیرالزور و باخوزه با داعش جنگیده است. او ۴ بار زخمی شده است. در مورد زخمی شدنش می‌گوید،"هر بار که زخمی می‌شدم به خودم می‌گفتم آیا قبل از پایان داعش شهید می‌شوم؟ اما شهید نشدم و فکر می‌کنم به عهد خود وفا کردم و داعش در حال نابودی است".

 

چکدار کوبانی در ادامه می‌گوید:" هرگز به این فکر نکرده‌ام که مثل یک شهروند عادی زندگی کنم. بدون شک من هم آرزو داشتنم که درسم را تمام کنم و زندگی آرامی داشته باشم. اما اقوام مرا کشتند. شهرم را اشغال کردند، به همین دلیل من نمی‌توانستم به زندگی عادی ادامه دهم. من هم مبارزه را انتخاب کردم".

 

وی همچنین گفت، فاصله‌ی آنها با تبهکاران داعش ۳۰۰ متر است. او هر روز تبهکاران داعش را می‌بیند اما چون آنها از زنان و کودکان مانند سپر انسانی استفاد می‌کنند، نمی‌توانند به آنها حمله کنند.

 

چکدار کوبانی در پایان میگوید:" در این ۴ سال حتی یک روز هم از جنگ خوشم نیامده است. اما من می‌جنگم تا به جنگ پایان دهم".