نجات ١١٠٠٠ غیرنظامی در دو هفته توسط نیروهای ق.س.د

​​​​​​​نیروهای سوریه دمکراتیک- ق.س.د تنها در دو هفته گذشته بالغ بر ١١ هزار تن از ساکنان منطقه هجین را از چنگ تبهکاران داعش نجات داده‌اند. اعلام شد اغلب نجات یافته‌گان از بستگان تبهکاران داعش هستند

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در عملیات موسوم به "پایان دادن به ترور" که از سوی نیروهای ق.س.د در منطقه هجین استان دیرالزور در جریان است هزاران غیرنظامی نجات یافته‌اند.

 

این سازمان با اشاره به افزایش تعداد نجات‌یافتگان مناطق تحت اشغال تبهکاران داعش افزود، تنها در دو هفته اخیر بیش از ١١ هزار شهروند از چنگ تبهکاران نجات یافته و در مناطق آزاد شده تحت کنترل نیروهای ق.س.د اسکان یافته‌اند.

 

رامی عبدالرحمان مسئول سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت؛ در دو هفته گذشته تعداد زیادی از شهروندان عادی که شمار آنها به ١١ هزار و ۵٠٠ نفر می‌رسد از چنگ تبهکاران نجات یافتند.

 

اعلام شد که اغلب نجات‌یافتگان از بستگان تبهکاران هستند.

 

عبدالرحمان خاطرنشان کرد، از ماه سپتامبر تا اکنون ١۵ هزار تن از ساکنان تحت اشغال داعش فرار کرده‌اند.

 

همچنین اعلام شد، قریب ٧٠٠ تبهکار که خود را در میان خانواده‌های فراری مخفی کرده بودند توسط نیروهای ق.س.د شناسایی و بازداشت شده‌اند.  شهروندان پس از کنترل اوراق هویتی به مناطق امن منتقل شده و تبهکاران شناسایی شده هم بازداشت شده‌اند.

 

رامی عبدالرحمان افزوده است؛ داعش در آستانه نابودی است و توان دفاعی آن بشدت تضعیف شده است. آنچه مانع پیشروی مبارزان می‌شود میادین مین و بمب‌های کاشته شده تبهکاران داعش است.

 

به گفته رامی عبدالرحمان انتظار می‌رود که در روزهای آتی بساط داعش برچیده شود.