نسرین عبدالله: خود را علیه اشغالگری آماده می‌کنیم

​​​​​​​نسرین عبدالله سخنگوی ی.پ.ژ اعلام کرد، نیروهای ق.س.د و و خلق‌های منطقه خود را برای مقابله با اشغالگری دولت ترکیه و تهدیدهای آن آماده می‌کنند. وی همچنین اعلام کرد، "ما از خلق و کشور خود محافظت می‌کنیم".

امروز ششمین سالگرد تاسیس یگانهای مدافع زنان-ی.پ.ژ است. نسرین عبدالله سخنگوی ی.پ.ژ به مناسبت سالگرد تاسیس ی.پ.ژ با خبرگزاری فرات مصاحبه کرد.

 

ی.پ.ژ فقط با اسلحه نمی‌جنگد

نسرین عبدالله اعلام کرد، از سال ۲۰۱۳ هم در روژاوای کردستان و هم در شمال سوریه علیه تبهکاران داعش در جنگند. وی اعلام کرد،"با این مبارزات حدود ۵۲ هزار کیلومتر مربع آزاد شده است. بیشتر از ۵ میلیون تن نیز آزاد شده‌اند که بیشتر از نصف این افراد زن و کودک هستند.

در این مبارزات ۶۰۰ رفیق زن شهید و هزاران تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. آزادی کشور و زنان برای ما هدفی مقدس است و در قبال آن جان خود را فدا می‌کنیم. از ابتدا تاکنون ما در همین چهارچوب حرکت کرده‌ایم.

 

داعش دشمن زنان و تهدیدی بزرگ بود. نه تنها از لحاظ نظامی، بلکه ما آنها را از روی ایدئولوژی و فرهنگ نیز دشمن می‌دانستیم. داعش با ذهنیت و تفکر خود در جنگ با زنان دشمنی کرد. داعش متوجه شد که ما نیرویی نیستیم که فقط از لحاظ نظامی با آنها می‌جنگیم. ما با همه‌ی تبهکاران مبارزه کردیم.

 

اگر زنان در چنین سطحی در جنگ علیه داعش شرکت نمی‌کردند، پایان دادن به داعش بسیار دشوار می‌بود. علاوه بر آن ی.پ.ژ در این جنگ به نیروی اراده و معنوی تبدیل شد. حضور ی.پ.ژ در جنگ ترس بزرگی در دل داعشی‌ها ایجاد کرده بود، چون آنها در مقابل خود ارتشهای زیادی دیده بودند اما هرگز ارتش زنان را ندیده بودند. ارتشی اینچنین استوار و مصر را هرگز ندیده بودند. چون نیروهایی که با داعش می‌جنگیدند، گاهگاهی برای استراتژی نظامی یا هم متحد می‌شدند اما ی.پ.ژ نابودی دشمنان زنان را هدف خود قرار داده بود.

 

"ی.پ.ژ شناسه‌ای برای همه‌ی زنان جهان است"

نسرین عبدالله در مورد شهرت ی.پ.ژ در جهان سخن گفت،"هم در خاورمیانه و هم در سرتاسر جهان زنان به ی.پ.ژ پیوستند. تعدادی از رفقای ما که شهید شدند مانند لیگرین، ایوان، هلن، توپراک و... . ی.پ.ژ پس از کوبانی به یک نیروی اینترناسیونالیست مبدل شد. ی.پ.ژ برای همه‌ی زنان جهان به یک شناسه تبدیل شد و یکی از پیروزیهای ی.پ.ژ هم همین بود.

 

انقلاب روژاوا به انقلاب سوریه و جهان تغییر پیدا کرد. به همین دلیل صدها زن غیر از زنان کرد به ی.پ.ژ پیوستند، چون زنان جهان به چنین نیرویی نیاز داشتند. اگر آشتی و عدالت ایجاد شود، اگر برابری بوجود آید، قطعا با حضور زنان اینچنین خواهد شد."

 

"ما شریک مبارزات ق.س.د با داعش هستیم"

نسرین عبدالله سخنگوی ی.پ.ژ در ادامه گفت، "اگرچه آخرین مناطق تحت کنترل داعش آزاد شدند اما باز هم تهدیدهایی وجود دارند. علاوه بر شبکه‌های پنهانی داعش، از روی فکری هم بر روی جامعه تاثیر گذاشته‌اند. بخصوص در مناطقی که برای مدتی طولانی در دست آنها بوده است.

همچنین در جامعه وضعیت روانی ویژه‌ای درست کرده‌اند.به همین دلیل دوباره بنیاد نهادن و سازمان دادن و عادی‌سازی جامعه کاری دشوار است. ما در ی.پ.ژ در چهارچوب استرتژی ق.س.د به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد. برای آنکه در منطقه‌ی ما و سایر مناطق امنیت حاکم شود، ما با قدرت با شبکه‌های پنهانی مقابله می‌کنیم. این یک هدف اساسی برای ماست".

 

"تهدیدهای دولت ترکیه ادامه دارند"

نسرین عبدالله در مورد اشغالگری دولت ترکیه گفت، "ما تا آزاد‌سازی عفرین لحظه‌ای توقف نخواهیم کرد. می‌خواهیم بزرگتر و حرفه‌ای‌تر شویم. کنفرانسی برگزار خواهیم کرد و در آن تصمیمات نو اتخاذ خواهیم کرد. از لحاظ سازماندهی ما خود را برای مرحله‌ای نو آماده می‌کنیم.

 

تهدیدات و خطر بزرگی کشورمان را تهدید می‌کند. دولت ترکیه برای گسترش اشغالگریش در حال آماده‌سازی است. مشخص است می‌خواهد در سرتاسر سرزمینمان خود را غالب کند. همانطور که عزاز، جرابلس، باب و عفرین را اشغال کرد، اکنون می‌خواهند منطقه‌ی ما را نیز اشغال کند. خلق کرد، نیروهای ما، همه‌ی نیروهای ق.س.د و همه‌ی خلق‌های منطقه با این اشغالگری مقابله خواهند کرد. تا یک نفر از ما زنده باشد ما از خلق و سرزمین خود محافظت خواهیم کرد.

 

"برای چاره‌یابی دمکراتیک آماده‌ایم"

ما امیدواریم که آن نیروهایی که خود را نیروی حل مسائل سوریه می‌دانند، اجازه ندهند تا یک بار دیگر جنگی دیگر آغاز شود. ما برای راه حلی دمکراتیک آماده‌ایم. خودمدیتی دمکراتیک دهها بار اعلام کرده است، "ما برای مرحله‌ای از چاره‌یابی بر اساس دمکراسی برای حل مسائل سوریه آماده‌ایم. اینچنین برنامه خود را اعلام می‌کنیم."

 

نسرین عبدالله در پایان سخنانش ۴ آوریل /۱۵ فروردین و همچنین ششمین سالگرد تاسیس ی.پ.ژ را به شهیدان، خانواده‌ی شهدا، زنان، مادران، مبارزان و فرماندهان ی.پ.ژ تبریک گفت.