نوری محمود: از عزت و دستاوردهای خلق خود دفاع خواهیم کرد/ ترکیه لانه‌ی تروریسم است

​​​​​​​سخنگوی رسمی ی.پ.گ به اظهارات سخنگوی رئیس جمهور ترکیه ابراهیم کالین پاسخ داد و گفت: "دولت ترکیه که به لانه‌ی گروه‌های تروریستی مبدل شده است، امروز سیاستهای مشابهی را علیه خلق‌های منطقه به کار می‌گیرد."

یگان‌های مدافع خلق (‌ی.پ.گ) بیانیه سخنگوی رسمی این یگان‌ها را در وبسایت خود منتشر کرد، نوری محمود در این بیانیه گفت: "مبارزان یگان‌های مدافع خلق و یگان های مدافع زن (ی.پ.ژ) بسیار مصمم هستند؛ هزینه‌اش هر چه باشد، ما از عزت و دستاوردهای خلق خود دفاع خواهیم کرد."

 

این بیانیه به شرح زیر است:

"همانطور که مطلع هستید، یک هیئت آمریکایی به ریاست مشاور امنیت ملی آمریکا، جان بولتون، روز ۸ ژانویه برای دیدار با مقامات این کشور به آنکار سفر کرد. پس از این دیدار‌ها، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه، ابراهیم کالین برای مشروع جلوه دادن اشغال خاک سوریه یک بار دیگر بدون هیچ دلیل و مدرکی انگشت اتهام را به سوی یگان‌های مدافع خلق دراز کرد. ابراهیم کالین به این ترتیب خلق‌های سوریه، خصوصا مردم شمال و شرق سوریه را مورد تهدید قرار داد.

 

همانگونه که مشخص شده است، همه مناطقی که از سوی نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ آزاد شدند در قالب یک سیستم دموکراتیک و با اراده‌ای آزاد از طرف مردم بومی اداره می‌شوند. مدلی که در شمال و شرق سوریه پیاده شده است، می‌تواند به الگویی برای چاره‌یابی بحران سوریه مبدل شود. به همین دلیل دولت ترک نمی‌تواند موفقیت این پروژه دموکراتیک را تحمل کند، در عوض به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد تا در مناطق ما خود را سازماندهی نمایند.

 

سالهاست که با پیشاهنگی نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ در این مناطق مبارزه شدیدی علیه گروه داعش ادامه دارد، با فداکاری‌های فراوانی که در این راه به نمایش در آمده است، زندگی آرامی برای مردم منطقه تامین شده است. نیروهای ما برای دفاع از انسانیت جانانه مقاومت کردند و هنوز هم این مقاومت را ادامه می‌دهند. هزاران تن از مبارزین ما برای تامین امنیت خلق کُرد، عرب، مسیحی، سنی، شیعه و ایزیدی جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدند. این موضوع به طور محسوس در مقاومت شهرهای سریکانی، کوبانی، شنگال و عفرین به اثبات رسید.

 

مقامات ترکیه که ی.پ.گ را به عنوان یک نیروی ناقض حقوق بشر مورد خطاب قرار می‌دهند، به دور از واقعیت‌ها سخن می‌گویند. به جای اتهام‌زنی، اگر مدرکی در دست دارند، باید آن را با افکار عمومی به اشتراک بگذارند. موضوعی که از ادعای ابراهیم کالین دریافت می‌شود این است که این اظهارات بخشی از تهدیدات رئیس جمهور ترک، اردوغان، برای اشغال سرزمینهای ماست. اینگونه خیال می‌کنند که خواهند توانست با این ادعاهای کذب و بدون پایه، اشغالگری خود را مشروع جلوه بدهند. افکار عمومی می‌بایست بداند که هدف از این ادعاهای دروغین، احیای ترور داعش است.

 

از طرفی دیگر ابراهیم کالین گفته است که می‌بایست همه تسلیحاتی که به منظور مقابله با داعش در اختیار مبارزین ی.پ.گ قرار گرفته، پس گرفته شوند. در این مرحله تاریخی که مبارزه ما علیه داعش هنوز ادامه دارد، درخواستی اینچنین تنها می‌تواند به مثابه تقویت ترور و زمینه سازی برای اشغال خاک سوریه تعبیر شود.

 

با شروع بحران سوریه، جهانیان به خوبی از اقدامات غیر انسانی دولت ترک در خاک سوریه مطلع شده‌اند. در سال ۲۰۱۲ ترکیه در مقابل چشمان همه، نیروهای جبهه النصره [القاعده] را وارد منطقه سریکانی [در شمال سوریه] کرد. در سال ۲۰۱۴ به هنگام جنگ کوبانی، دولت ترکیه که ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور آن است، پرچم خود را از سیلوهای گندم [هم مرز با کوبانی] پایین کشید و آشکارا به داعش اجازه داد که از داخل خاک ترکیه به کوبانی حمله کند."

 

در طول عملیات اشغال عفرین، دولت ترک با هدف اینکه اقدامات ضد انسانی خود را مخفی نماید، به هیچ سازمان جهانی یا رسانه بین‌المللی اجازه نداد برای انجام مشاهدات از این منطقه بازدید نمایند. در مدت زمان بسیار کوتاهی، نیت ارتش اشغالگر ترکیه که قتل عام خلق‌ها، پاکسازی قومی و تغییر بافت جمعیتی عفرین بود، برای همه به خوبی مشخص شد. این نقضِ حقوق بشر نه تنها در عفرین، بلکه روزانه در مناطق جرابلس، الباب، اعزاز و ادلب که به اشغال دولت ترک در آمده‌اند، مشاهده می‌شود.

 

در اینجا به اطلاع خلق خود و افکار عمومی می‌رسانیم که:

دولت ترکیه که به لانه‌ی گروه‌های تروریستی مبدل شده است، امروز سیاستهای مشابهی را علیه خلق‌های منطقه به کار می‌گیرد.

 

مبارزان یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زن بسیار مصمم هستند؛ هزینه‌اش هر چه باشد، ما از عزت و دستاوردهای خلق خود دفاع خواهیم کرد.

 

ده‌ها ارتش بین المللی که در ائتلاف بین‌المللی جای داشتند و شانه به شانه ما با داعش مبارزه کردند، از نزدیک شاهد قاطعیت نیروهای ما بودند.

 

ما طبق قوانین بین‌المللی و بر اساس دفاع از حقوق بشر مبارزه با ترور را ادامه داده و ارتباط خود با همه جوانب نظامی را گسترش خواهیم داد.