هشت نظامی ترک در خاکورک به هلاکت رسیدند

گریلاهای ه.پ.گ/یژاستار روز ٢٣ فوریه مواضع نظامیان اشغالگر ترک در خاکورک را از چهار جهت هدف حمله قرار دادند. در این عملیات دست‌کم نظامی رژیم ترکیه از پای درآمدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ٨ نظامی ترکیه در عملیات نیروهای گریلا در روز ٢٣ فوریه خبر داده است.

ه.پ.گ اعلام کرده است که نیروهای آنان در چارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا روز ٢٣ فوریه/ ۴ اسفند مواضع نظامیان رژیم اشغالگر ترک مستقر در کوهستان شهید آخین در خاکورک را هدف حملات همزمان قرار دادند. در این عملیات پیروزمندانه که از چهار سو به انجام رسید یک کانتینر، سه سنگر و یک برجک اشغالگران به تمامی امحا شده و کشته شدن ٨ ارتشی ترک محرز شده است. ارتش ترکیه غروب همان روز با استفاده از هلی‌کوپترهای سیکورسکی جسد سربازان کشته شده‌ و زخمی‌هایش را از منطقه خارج کرده است. ه.پ.گ می‌گوید که نیروهای گریلایی که در این عملیات شرکت کرده بودند در کمال صحت به محل انجام وظایف خویش بازگشتند.

ه.پ.گ در ادامه بیانیه از تداوم حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه و بمباران مناطق حفاظتی مدیا در روزهای ٢٣ و ٢۴ فوریه سخن به میان آورده است.

ه.پ.گ سپس با اعلام شناسنامه یک گریلای خود می‌گوید که وی به دلیل بیماری به شهادت رسیده است. هویت گریلای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: رِزان کارا

   کد سازمانی: رِزان جودی

   محل و سال تولد: شرنخ - ١٩٩٢

   نام مادر – نام پدر: عزیمه - عبدالله

  تاریخ و محل شهادت: ٢۴ فوریه ٢٠٢٠ – مناطق حفاظتی مدیا

ه.پ.گ با گرامیداست یاد و خاطره رزان کارا مراتب تسلیت خود را به خانواده وی و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز داشته و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان تجدید میثاق کرده است.